Veiling: Dyane uit 1977 te koop !!

Maar niet zomaar.

De Dyane vereniging heeft deze groene Dyane voor een klein bedrag van een lid gekocht. We hebben de Dyane bekeken en vinden dat deze een goede basis vormt voor een restauratie. Wij willen  deze Dyane  verkopen via een uniek biedingsysteem.  

Bij bieden gaat het normaliter om de hoogst geboden prijs. Wij willen er echter nog een extra criterium aan toevoegen: de vraag wat de restauratie gaat inhouden. Wordt het een hele nette strakke auto als nieuw, wordt het een exemplaar dat net door de keuring heen komt maar wel op de weg blijft of is er iemand die een ander ludiek idee  heeft? Wij zouden graag willen dat de vereniging, naast de verkoopprijs, nog op een andere manier van deze Dyane plezier heeft. Hoe? Dat is aan de bieder! Uitgangspunt bij alles is dat de Dyane herkenbaar blijft als Dyane en dat er op het forum minimaal iedere twee maanden een fotoreportage wordt getoond van de restauratie, evenals jaarlijks in het blad. 

De biedingen (vanaf 500 euro) kunnen schriftelijk worden gedaan tot uiterlijk op de dag van de Algemene Ledenvergadering. Het bestuur wijst vooraf een jury aan en die zal aan het einde van de ALV bekend maken wie de Dyane kan gaan restaureren. Vanzelfsprekend is deelname alleen voor (betalende) leden van de Dyane Vereniging Nederland. Aanwezigheid bij de ALV van 6 maart 2011 van degenen die een bod hebben uitgebracht is dan natuurlijk eveneens noodzakelijk.

Regels

De regels voor deze bijzondere verkoop luiden:

  1. De Dyane moet herkenbaar blijven als Dyane. Wordt het een hele nette strakke auto als nieuw, wordt het een exemplaar dat net door de keuring heen komt maar  wel op de weg blijft of is er iemand die een ander ludiek idee  heeft? Dit is aan de bieder!

  2. Op het forum moet minimaal iedere drie maanden een fotoreportage worden getoond van de restauratie, evenals jaarlijks in het DVN clubblad.

  3. De biedingen (minimaal € 500) kunnen schriftelijk worden gedaan door betalende leden tot uiterlijk op de dag van de Algemene Ledenvergadering.

  4. De bieding moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
    - de geboden prijs moet op een vel papier worden geschreven met de naam van de bieder erop
    - dit papier gaat in een aparte gesloten envelop met de naam van de bieder erop.
    - deze envelop wordt samen met een restauratievoorstel (zonder naam van de bieder!!) in een andere enveloppe gedaan. Op de buitenenveloppe mag dus ook geen naam staan.

  5. De bieder moet aanwezig zijn bij de ALV van 6 maart 2011. Een bieder mag meerdere biedingen doen.

  6. De Algemene Ledenvergadering van 6 maart 2011 wijst onder de aanwezigen (die geen bieding hebben gedaan) een voorzitter en een secretaris aan voor het verloop van de bieding. Beiden openen de enveloppen en voorzien ieder anoniem restauratievoorstel en de bijbehorende biedenveloppe van een uniek nummer. De biedenveloppen blijven nog dicht.

  7. Alle aanwezigen op de ALV die géén bieding hebben gedaan geven een cijfer (1-10)  voor het restauratievoorstel. De geboden prijs (minimaal € 500) blijft dan nog geheim.

  8. Per voorstel wordt een gemiddeld cijfer berekend hetgeen wordt genoteerd achter het nummer van het restauratievoorstel.

  9. Vervolgens worden de bied-enveloppen geopend door de voorzitter en de secretaris van de bieding en de naam gekoppeld aan het nummer van het anonieme restauratievoorstel.

  10. Per 10 euro dat de bieder boven de € 500 heeft geboden wordt 0,1 punt opgeteld bij het gemiddelde cijfer dat is toegekend voor het voorstel.

  11. De auto wordt verkocht aan de bieder met het hoogste eindcijfer.

  12. De kosten voor het overschrijven van het kenteken komen voor rekening van het bestuur.

  13. Gedurende twee maanden na de ALV mag de Dyane nog kosteloos worden gestald in het magazijn.

De laatste informatie met betrekking tot de veilig en de uitslag is te vinden op het forum van de Dyane Vereniging Nederland. Klik hier voor een link naar het topic op het forum. De restauratie van de Dyane is te volgende op het forum. Klik hier voor een link naar het topic op het forum. 

Het bestuur  


Laatste update: zaterdag 18 december 2010