Dank je Jo,
Ja, het creatieve blik-werken lukt mij wel een beetje, ondanks dat ik geen 'plaat-werker' ben.
De bumper, daar was ik mee bezig, en die klus is nog lang niet klaar.
Dus snel verder met het verslag; ik dacht dat ik het merendeel van het slechte plaatwerk had verwijdert, maar de volgende dag nog eens een keer goed gekeken, en ik was er nog niet helemaal tevreden over.
Links naast het bumper-steun-gat, zat ook een 'plekje', dus ook daar even aan 'krabbelen', en jawel; 'a hol in one';
Dus hakken en zagen maar;
O nee, er zit nog een gat achter !
Verfrommeld ijzer.
Recht getimmerd, zodat ik een verse kan namaken.
En de roest valt toch wel mee?
En IN de balk, zitten nog wat versteviging's delen.
P.s. mooi om te zien dat het allemaal nog in de 'transport-lak' zit, en nooit is behandeld.
Verder met schoonmaken dan maar;
Het slechte eruit. (ik heb ondertussen al een paar slijp-schijven versleten)
Nog een close-up foto van het rotte stuk.
Maar goed, de dag zat er weer op, met nog meer verwijdert ijzer.
En ook gelijk de rest in de epoxy primer gezet.
Oh, na het avond eten nog even terug in de garage, en een klein gaatje dicht gemaakt. Dit keer met het las apparaat, want ik moet nog meer oefenen
Vanmiddag verder met opbouwen; eerst een paar hoek profielen erin gelijmd, en met de benodigde stevigheid aan elkaar geklemd, en nu kan het een tijdje uitharden.
Een tijdje geleden had ik het bovenste balk gedeelte los geslepen, en nu de tijd om weer een vers stuk te fabrieken. Let vooral op de rechter hoek van de balk.
Nu had ik ook deze balk al (in onderdelen) bij de club gekocht. Hof leverancier Walter had deze delen 'gezet', en in plaats van de originele 0.6mm, gebruikt hij 1mm plaat, dus het is een stuk steviger!
Maar er moest nog wat meer aan 'gezet' worden, dus zelf aan de slag;
Ja, het gaat al ergens op lijken
Nog meer kantjes en hoeken maken
Ohoo, ik zat even niet goed op te letten, en miste de schuine kant van het origineel deel.
Maar niet gevreesd, we fixen het gewoon, en nu is tie wel goed;
Ik moet wel eerlijk bekennen, dat ik het origineel deel niet geheel na gemaakt heb, want daarvan was 'de kopse kant' er middels een los plaatje in gemaakt (met roest vorming van dien), dus ik heb dit uit hetzelfde nieuwe plaat gemaakt, en er zelfs een extra hoek-lijn in aangebracht, zodat het nu vele malen steviger is dan voorheen.
En zo begint het wel wat te worden
Maar ik wil jullie graag mijn mening geven over dit achter-bumper-project;
Een Acadiane heeft een prettig lekker in de hand liggende ijzeren pijp als bumper.
Niet erg gemakkelijk bevestigd, maar prima om de Aca er mee op te tillen.!
Zeker met een paar man lukt dit uitstekend, of je laat de Aca een beetje 'stuiteren' en zo krijg je de achterkant gemakkelijk opzij gezet. (zonder te steken en draaien).
Nu zou je zelfs kunnen denken, dat hij hier voor gemaakt is, maar ik heb er vanaf nu toch mijn bedenken over.
Als ik nu zie, hoeveel ruimte en speling er tussen het plaatwerk zit (fels-randen), hoeveel roest en vervorming er is opgetreden, en dan zeker hoe de buitenste bumper-hoek-profielen helemaal verrot op het (dunne) plaatwerk zaten, ga ik er mee stoppen om Aca's voortaan aan de achterbumper op te tillen.
Ik ben dan misschien een pietje precies, een mieren-n##ker, maar het is gewoon zonde vind ik.
Maar goed, dit is mijn idee, mijn mening.
Ik respecteer iedereen zijn visie hierop, en hoor ook graag wat jullie er van denken!
Samen kunnen we er van leren toch?!
Helaas ben ik er volgende week zaterdag niet bij, maar wens jullie allen een prettige dag dan.
De groenten en tot sinas.