Ten eerste wil ik iedereen alvast bedanken voor het commentaar en positieve reacties. Het geeft mijn zelfvertrouwen een goede zet in de betere richting.
@Jo; ik denk ook wel dat de Aca wat kilo's is aangekomen door het verse ijzer en vooral door de potten plamuur die erop zitten. En dan heb ik nog wel heel veel deukjes bewust niet gevuld. Nu, achteraf heb ik wel een beetje spijt hiervan, maar ergens heb ik een grens getrokken, ook qua tijd die erin gaat zitten. Het hoeft geen nieuwe Aca te worden. Een beetje charme van een gebruikte voiture vind ik ok.
@Eric. Ik denk dat de volgende magazijn dag de Aca wel heel ver gereed zal zijn, maar ik denk dat het te krap is qua tijd. En de apk, dat moet ook nog ff. De Aca heeft nu bijna 2 jaar stil gestaan, dus ik weet niet wat vooral de wielremcilinders doen. Afijn de komt goed.
Nu verder met het verhaal, maar eerst nog leuke visite gehad van Connie en zijn Dyane. De knipperlichten werkte niet meer, maar na een uurtje zoeken, toch de storing gevonden en zo was de Dyane mooi te zien tijdens Citromobile.
Waar was ik gebleven. ... Euh, het rechter binnenscherm. Daar had ik nieuwe rubber stoot profielen voor gemaakt en, omdat ik toen nog geen last apparaat had, had ik die vast gebout. Nu ik toch bezig was, heb ik dat profiel vast gelast, zoals het hoort.
Het profiel in de wielkast
Zo, weer gebeurt en in de brunox.
Plamuren
En heel de binnenkant strakker zetten.
Primer
Nog ff de achterste onderste instap strip in de primer gezet.
Terug naar rechts en in de filler zetten. (Vloeibare plamuur, ofwel spuitplamuur ;-) )
Dan het dak, schuren, roestplekken in de brunox, daarna primer.
En de gehele binnenkant schuren.
Inclusief de vloer. ( Met de oude brievenbus )
Ja, het gaat goed vooruit. Ps, wazige selfie, maar ik ben daar te oud voor denk ik.
Dan de rand. Dat zijn 2 platen op elkaar gepunt last, en juist daar kruipt veel vocht tussen
Dus eerst al die spleten opgevuld met kit.
Verder met de binnenkant, links nog wat bijwerken.
Ook de bovenkant van het binnenscherm in de spuit plamuur.
Tussendoor ook de onderkant verder afwerken. Eerst een laag verf.
Dan een laag bodyshutz.
De laatste fasen zijn gekomen; het afwerken, eerst de 2k primer van dit merk.
Nu ff verder glad schuren.
Wat een takke werk is dat zeg. Er zit nauwelijks 1 vierkante decimeter vlak en recht plaatwerk op de zijkanten, het dak en de vloer zijn alleen maar ribbeltjes, dus A L L E S met het handje geschuurd. Pfffffffffffffffffffff, ik voelde op een gegeven moment mijn vingertoppen niet meer, een kop koffie was voor het gevoel bloedheet, mijn nagels waren vakkundig gereduceerd tot nul, als ik hoesten was het witte stof dat eruit kwam, en mijn neus was gebarricadeerd met hele vieze euh.... snot. Ja, ik overdrijf een beetje, maar dat maakt het voor de lezer ook interessant; -)
Anders is het zo saai lezen.
Dan, hij kan weer terug op zijn wielen, na dik 1,5 jaar.
Krik steunen er onderuit.
Kijk, ze komen vanzelf aangeschoven.
En dan, inpakken en weg wezen? Nee, eerst inpakken voor wat primer.
Wat erg lastig is, is als je kranten plakt, en je wilt dan nog een artikel lezen, maar de krant is op z'n kop geplakt. Leest erg lastig....
Alles in gereedheid brengen voor de primer.
Zo, de primer zit erop. Wat een bagger bende geeft die spuit nevel trouwens. Alles plakt als de ziekte, vooral omdat de nevel op de grond valt, (ja, dat heet zwaartekracht ) en het gaat aan je schoenzolen zitten en overal waar ik liep, stonden ineens een schoenmaat 45 afdruk. Ahum.
Ook gelijk de nieuwe bodemplaat in de primer. Tevens proef object voor het afstellen van de verf spuit.
Yep, binnenkant is weer wit.
Ook het dak.
Behalve de vloer nog niet
Die had ik beter kunnen afplakken want de nevel gaf dus een vieze plak bende, inclusief wat afdrukken van o.a. De luchtslang.
Dus de vloer weeeeer opnieuw schuren.
En nu ook daar een laag 2k primer op gespoten.
En dan ALLES weeeeer glad schuren.
1 voordeel, er zit nu wat meer eelt op mijn vingertoppen en omdat het opschuren nu maar met korrel 320 gaat, is het ook niet zo pijnlijk grof meer.
Tevens ook vlakken afgeplakt voor de laatste laag; de AC088. Ofwel, BlancMije.
Dan ff geld uitgeven aan goeie verf.
En het resultaat. ...... Jaaaaaa, dat is voor de volgende keer.
Groeten en nog een prettige dag verder.