Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: De 'Boeve' Dyane uit Overijssel op bezoek in het magazijn  (gelezen 3674 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 993
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Op ons mailadres: info@dyane.nl kregen wij een tijdje terug het volgende bericht:

"> Lieke Boeve schreef op 2016-04-02 21:27:
Beste Menno,
Samen met mijn vader en broertjes zijn we mijn Dyane aan het restaureren, nu hebben we ondertussen een lijst met onderdelen die we nodig hebben om het werk helemaal af te maken.
A.s. zaterdag hebben we een auto-ambulance geregeld zodat we de Dyane mee kunnen nemen voor een bezoek aan het magazijn; we hopen dat dit gelegen uitkomt!

Een hartelijke groet uit Zwolle,
Lieke Boeve"

Hieronder treffen jullie de foto's aan van dit bezoekje.
Er moesten nog wel enige aanpassingen aan de Dyane gebeuren waar al onze in het magazijn aanwezige leden (en vooral natuurlijk Marcel, die gelijk begon te sleutelen!) veel tips voor hadden. Daar waren de eigenaars heel dankbaar voor. De motor heeft zelfs ook nog een moment gelopen (er zat geen benzine in...).
Straks dus weer een 'nieuwe' opgeknapte Dyane op de weg! ;D

Binnenkort meer over deze Dyane in ons clubblad!
Dyane: een wereldwonder

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: De 'Boeve' Dyane uit Overijssel op bezoek in het magazijn
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2016 11:07 »
Ja, de "Boeve" Dyane was een zeer fraai restauratie project.  8)
Natuurlijk hielp het weer ook goed mee, want het was heerlijk om buiten te kunnen sleutelen (op prettige werkhoogte), en allerlei kleine probleempjes aan te pakken en op te lossen.
Helaas hebben we niet alles op kunnen lossen, en sorry dat niet alle materialen gereed of beschikbaar waren.
Maar goed, een koppelingskabel vervangen/monteren is nou ook niet de gemakkelijkste klus.
Daarna was ik ook blij dat de motor wel een teken van leven gaf, dus dat komt wel goed. (al moet het gebrek aan pk mogelijk nog wel verder uitgezocht worden).
En dan de elektra; soms lijkt het zo eenvoudig, maar als je meet (multimeter) dat de aanvoerdraad naar de bobine slechts 3 volt geeft, is het erg frustrerend om te gaan zoeken naar de fout, zelfs al is de kabelboom van een A-type nog zo eenvoudig. En zeker als de tijd beperkt is. En zeker als de diversiteit aan schema's van A-type's zo divers is. Maar goed, ook dit probleem kan opgelost worden.
Tot zover.  :)