Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Zaterdag 11 februari 2017: magazijndag met erwtensoep  (gelezen 5987 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 993
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Zaterdag 11 februari 2017: magazijndag met erwtensoep
« Gepost op: 27-01-2017 23:33 »
Traditiegetrouw is er op de februari-magazijndag erwtensoep! Niet voor bij de koffie, maar wel heerlijk om warm van te worden!
Behalve de erwtensoep kom je natuurlijk langs voor de koffie (zal Quinten ook nog een koekje maken bij de koffie??? >>> misschien....), je komt langs voor een praatje, voor informatie, om ander leden te ontmoeten, voor je onderdelen of gewoon om eens te kijken naar het magazijn.
Van 10.00 tot 15.00 uur zijn we open aan de Schaijkseweg 5 in Zeeland (NBr). De erwtensoep wordt tussen half twaalf en half één geserveerd, dus houd daar rekening mee! Er is tevens Dyaneroggebrood met Acaspek!

 
Dyane: een wereldwonder

Offline Zuiderzeeeend

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 74
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Quartier Hiver
  • 6. Provincie: Gelderland
Re: Zaterdag 11 februari 2017: magazijndag met erwtensoep
« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2017 20:02 »
Deze magazijndag moet ik helaas missen. Bij een aanstaande verhuizing hoort ook een nieuwe school voor het kroost – en deze houdt morgen open dag. Weshalve ik morgen met een diepe zucht de steven oostwaarts wend in plaats van zuidwaarts. Jammer, want ik ben natuurlijk reuze benieuwd naar de koekjes van Quinten  ;)

En de erwtensoep dan? Die alleen al is het tripje naar Zeeland waard, heb ik vorige week mogen constateren...

Veel plezier allemaal morgen!

Offline Acatoon

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • Aca rijden, a way of life.
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: gouda
  • 6. Provincie: zuidholland
Re: Zaterdag 11 februari 2017: magazijndag met erwtensoep
« Reactie #2 Gepost op: 11-02-2017 15:27 »
Ach, je kan niet altijd op twee plaatsen tegelijk zijn. Ik moest deze keer
ook verstek laten gaan ivm druk druk enzo. Dan mis je dus de gezelligheid
maar ook de erwtensoep, jammer. Waar ik wel voor ga is de ledenvergad-
ering in Hoogland. Heerlijke pannenkoeken hebben ze daar. Ik heb zelfs
de menukaart al gezien, leve het internet. Gaat vast ook weer gezellig
worden, tot ziens.

Groet: Toon

Offline Zuiderzeeeend

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 74
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Quartier Hiver
  • 6. Provincie: Gelderland
Re: Zaterdag 11 februari 2017: magazijndag met erwtensoep
« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2017 21:27 »
Ja, best wel lastig hè, om op 2 plaatsen tegelijk te zijn. Moet je om te beginnen 2 Dyane's hebben en daarnaast allemaal logistieke rompslomp  ;)

Afijn, de ledenvergadering van 5 maart staat hier ook in de agenda. En dan op 11 maart weer magazijndag. Gaat dus helemaal goed komen!

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 993
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Zaterdag 11 februari 2017: magazijndag met erwtensoep
« Reactie #4 Gepost op: 12-02-2017 18:22 »
Het was gisteren weer een heel gezellige magazijndag! Ondanks de sneeuw toch best een goede opkomst. Dankzij de erwtensoep konden we het toch nog wat warmer krijgen. En natuurlijk door hard werken blijf je ook warm. De middenkast is verder afgemaakt en voor het grootste deel gevuld met onderdelen, Marcel en Idris hebben verder achterin het magazijn nog heel veel ordening gebracht in de onderdelen, waardoor alles er weer veel strakker, overzichtelijker en geordender bijstaat.
Mark heeft de motor weer in zijn oranje schicht gezet en hij zal waarschijnlijk volgende magazijndag naar huis kunnen rijden is zijn planning.
Ik heb het archief weer verder geordend en vooral wat leuk materiaal gezocht voor de komende clubbladen waar we vaak stil zullen staan bij 50 jaar Dyane.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017 22:02 door Quinten »
Dyane: een wereldwonder

Offline Nico

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 71
  • Dyane, plaisir toujours
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Zevenaar
  • 6. Provincie: Gelderland
Re: Zaterdag 11 februari 2017: magazijndag met erwtensoep
« Reactie #5 Gepost op: 12-02-2017 20:42 »
Ja, de erwtensoep was werkelijk magistraal. Ik wist niet dat dit de traditie op de tweede zaterdag van februari is, maar was in ieder geval een prima "verwarmingselement". Het landschap zag er geweldig uit onder het sneeuwdek, maar in het magazijn was het wel frisjes. Iedere hap van de soep voelde je een warme golf door je borstkas zakken.
Ik heb ook erg veel geleerd m.b.t. demontage van de hoofdremcilinder, het wisselen van de rubber ringetjes en indien an toepassing het wisselen van de bussen in de openingen waar de montagebouten van de hoofdremcilinder doorheen moeten. Dank Mark, Marcel, Willem en Jo. Het garagehandboek dat ik heb vermeldt deze kleine, maar ozo belangrijke, details niet. Tot 5 maart en direct de week daarna de magazijndag van maart en daarna de "Tour de Wallon et Meuse" op 26 maart. Het voorjaar beloofd in de aanloop al veel goeds! 

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 993
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Zaterdag 11 februari 2017: magazijndag met erwtensoep
« Reactie #6 Gepost op: 12-02-2017 22:04 »
Waauw: zoveel eer en zo prachtige volzinnen geschreven! Een prachtige review van onze trouwe bezoeker Nico!!
Dyane: een wereldwonder

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Zaterdag 11 februari 2017: magazijndag met erwtensoep
« Reactie #7 Gepost op: 13-02-2017 11:00 »
Waauw: zoveel eer en zo prachtige volzinnen geschreven! Een prachtige review van onze trouwe bezoeker Nico!!
Helemaal mee eens !
En uitleg over 'van alles en nog wat', geven we graag; alles om onze voitures op de weg te houden.