Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Achterlichten Acadiane  (gelezen 6978 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Achterlichten Acadiane
« Gepost op: 18-06-2012 21:15 »
Als je nog eens achterlichten zoekt voor je Aca, kijk even bij een Peugeot J7  ;)

Deze bus staat in mijn buurt en ik kon het niet laten wat foto's te maken  ;D
« Laatst bewerkt op: 18-06-2012 21:28 door Acahenri »
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Achterlichten Acadiane
« Reactie #1 Gepost op: 18-06-2012 21:24 »
Sorry voor de magere kwaliteit van mijn camera  :-[ (maar ook de site laat weinig bitjes toe).
Hier nog een foto. De Peugeot J7 is uit 1978, dezelfde tijd dat de Acadiane uitkwam en er in het kader van samenwerking van Peugeot en Citroën in PSA veel onderdelen gemeenschappelijk gebruikt werden. De Peugeot 504 pick-up had ze ook.
De Méhari 4x4 kwam even later uit (1980 geloof ik) en had ook deze achterlichten.
« Laatst bewerkt op: 06-07-2012 14:42 door Acahenri »
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Achterlichten Acadiane
« Reactie #2 Gepost op: 21-06-2012 11:48 »
Ik denk dat een J7 zeldzamer is dan een Aca...
Voor de volledigheid; er zijn weer nieuwe Aca achterlicht glaasjes op de markt.

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Achterlichten Acadiane
« Reactie #3 Gepost op: 21-06-2012 13:59 »
Voor de volledigheid; er zijn weer nieuwe Aca achterlicht glaasjes op de markt.
Nou daar heb ik er nog wel een paar van. Het probleem is het binnenwerk. Dat rot snel weg als het spatwater van de achterwielen vrijelijk naar binnen kan dringen wegens verteerde rubber afdichtdopjes rondom de aansluitdraadjes.
De knipperlichten van mijn in 2007 gerestaureerde 2cv zijn nog gloednieuw maar de afdichtrubbers vallen uit elkaar. Slechte kwaliteit rubber natuurlijk.
Het zou ook mooi zijn als iemand die afdichtdopjes weer zou gaan fabriceren. Ik heb overal gevraagd op CitroMobile, maar niemand heeft ze. Toch zal er wel een markt voor zijn want je kunt ze gebruiken bij de achterlichten van niet alleen de Acadiane, maar ook de besteleend en de HY en de knipperlichten aan de voorzijde van alle A-typen en de HY. Maar die eendenhandelaren verkopen je natuurlijk liever een nieuw achter- of knipperlicht ;)
Maar zo'n Aca achterlicht compleet hebben ze niet.

Uiteindelijk heb ik op CitroMobile bij een handelaar in o.a. bougiekabels ofzo een handjevol afdichtdoppen kunnen scoren. Zijn eigenlijk van een of andere amerikaanse auto. De grote zijde past precies om het fitting-gedeelte waar de lamp in zit. Het gaatje voor het draadje is wat groot maar zo kan het stekkertje er ook door en op het laatst klem ik hem af met een kleine tie-wrap.
« Laatst bewerkt op: 21-06-2012 14:03 door Acahenri »
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Achterlichten Acadiane
« Reactie #4 Gepost op: 22-06-2012 08:11 »
Klopt helemaal van het binnenwerk Henry.
Als je geluk hebt, heb je een binnenwerk van kunstof, maar de meeste zijn van metaal.

Ik vond het een goede vonst van jou; die rubber afdichtdoppen van een ander model.
Zelf gebruik ik graag lijm-krimkous. Dat geeft een iets betere water-afdichting.
Maar alles beter iets dan niets.