Hoi allemaal,
jammer van de dyane inderdaad.
Voordat de dyane van Michiel was, was ie van mij. Ik heb hem +/- 1992 gekocht in Roosendaal.
Hij was toen in redelijke staat, alleen omgebouwd naar dyane 6 standaard.
Ik heb er toen weer een 4-tje ingezet. Het voorruit frame was na enkele jaren erg rot en heb ik vervangen door de voorkant van een andere dyane er in te zetten. Ook de bodemplaten waren rot en die heb ik ook vervangen voor 2e handse. De kitranden in de achterbak waren hard geworden waardoor er water achter kon kruipen en na enige inspectie bleken alle gekitte randen rot te zijn. Deze heb ik toen allemaal gerepareerd (veel werk).
Het volgende project waren de deuren. Deze waren ver heen en die heb ik vervangen door exemplaren die ik in Bourges op de sloop heb gekocht. Om het geheel af te maken heb ik de origine smalle bumpers met grijze plastic strip en bumperrozetten op de achterbumper weer geplaatst.
Ik heb er zo meer dan tien jaar mee gereden en toen heb ik hem verkocht aan Michiel. Wat er toen mee gebeurd is weet ik niet precies, dat kan michiel vertellen denk ik, maar op een gegeven moment stond ie in Beesd zonder alle leuke spulletjes (blauw stuur, bumpers etc.) te verpieteren. Hij is toen gelukkig nog gered en met gewone bumpers en gewoon stuur zag ik hem een paar jaar later in Leeuwarden te koop. Nu is ie dus aan zijn eind in Zwijndrecht gekomen.
Ik begrijp alle sentimenten heel goed, de uren die ik in de auto heb zitten zijn ontelbaar. Maar ik denk dat een vers en roestarm exemplaar uit Frankrijk halen een beter idee is dan deze Phoenix weer uit de as te laten herrijzen....
Edwin.