Dyane Vereniging Nederland

Menu

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Interieur / stoelschuifmechanisme
« Laatste bericht by Quinten Gepost op 21-08-2019 21:36 »
Tja, hoe heet het... Ik heb de vakantietijd benut om mijn gammele voorstoel onder handen te nemen.
De bestuurdersstoel wiebelde al enkele jaren in de railsen op de bodem. Railsen verschillende keren versteld, strak aangetrokken, losser gezet. Maar dat mocht niet baten. Stoel bleef wiebelen. Toen Marcel mijn achterbinnenscherm en nog vele andere zaken heeft hersteld, had ik hem ook gevraagd te kijken naar de voorstoel. De schuifrails die onder de stoel zit, die dus glijdt in de vloerrails, was gaar. Lassen hielp niet, dus was het idee om een nieuwe (tweedehands) stoel bij het magazijn mee te nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik vond er één met verstelbare rugleuning. Die wilde ik omzetten. Maar wat bleek: mijn hoofdsteunbevestiging was in 2006 toen ik mijn Dyane heb aangeschaft door de garage gelast. Wel stevig, maar dat betekende dat ik eenzelfde lasverbinding zou moeten hebben.
Dus naar de garage om hierom te vragen. En tot mijn verbazing zei de garageman mij dat er een aparte geleiderail te koop was, die erop gelast kon worden, waardoor de stoel weer als een huis vast zou zitten. Dat wist ik niet. Maar dit was de makkelijkste oplossing!
Zie de foto's. Natuurlijk ook gelijk aan Menno en Marcel gemeld, zodat zij op zoek kunnen gaan bij de leveranciers, zodat wij binnenkort ook dergelijke geleiders in ons assortiment hebben, zodat je stoel goed gerepareerd kan worden!
Gelijk ook een extra laag schuimrubber in de zitting aangebracht en nieuwe rubbers, zodat ik nu weer prinsheerlijk hoog in mijn Dyane zit. 
2
Wielophanging / Re: bevestiging asaanslagrubber achter
« Laatste bericht by Marcel Gepost op 20-08-2019 14:02 »
Bij sommige repro plaatwerk leveranciers, wordt het aanslagrubber in de houder geperst. Sommige krimpen de houder (ring) om het rubber heen, en bij andere worden ze erin gelijmd.
Er komt toch geen (neerwaartse) kracht op te staan, dus meestal volstaat een goede lijm/kit.
3
hallo,allenmaal, daar ben ik weer, met een update.
Inmiddels een reviesie set, verwerkt in en aan de carburator. Deze gemonteerd en afgesteld. Tot nu toe lek vrij, morgen ontsteking proberen beter afstellen en dan alles weer monteren en afstellen.
fijne avond, tot de volgende update.
Gr Mr B.
4
Even voorstellen - mijn Dyane / Acadiane / Re: Español en los paises bajos
« Laatste bericht by Anne Simonis Gepost op 19-08-2019 21:03 »
goednavond Tica, welkom.
Sucses met het vernieuwen van de dyana.
Ziet er goed uit, wat ik tot nu toe,kan zien, mooie dyane.
Rustig en gestaagd verder gaan.
Zit zelf inmiddels in de afronding van de restoratie van de dyane, hoop dat je er vele mooie tochten mee mag gaan maken.

gr Mr B.
5
Even voorstellen - mijn Dyane / Acadiane / Re: Español en los paises bajos
« Laatste bericht by Tika Seis Gepost op 19-08-2019 19:53 »
Een mooie baan, handig ook. je werkt aan je eigen auto in de uren van de baas en je wordt er nog voor betaald ook, neem ik aan.

Succes met de klus.

Die aanname is onjuist. Als ik aan mijn eigen auto werk, is dat gewoon mijn eigen tijd. Ik werk er ook meestal op mijn vrije woensdag of zaterdag aan. Ik vind het al fantastisch dat ik de ruimte, gereedschap, brug, kennis en ervaring van collegae kan gebruiken.

Inmiddels is de Spaanse dame buiten het hek geweest voor een eerste proefrit. Morgenochtend verneem ik wat de pre-apk heeft opgeleverd en woensdag vind de invoer bij RDW plaats. Dan nog een flinke lijst met punten op de i afwerken en dan gaan we lekker toeren! Binnenkort weer foto's!
6
Wielophanging / bevestiging asaanslagrubber achter
« Laatste bericht by Roel van de Wal Gepost op 18-08-2019 18:49 »
Als je weer eenmaal begint.....
Het rechter spatbord achter heb ik verwijderd, doodeenvoudig, want er moet een "nieuwe" op.
Tja, dan valt het meteen op, de houder van het asaanslagrubber is zover heen dat het betreffende rubber ooit ergens in de berm is beland en de schamele restanten die er nog zijn vervangen moeten worden.
Weer een uitdaging, maar die ga ik ook maar weer met een gerust hart aan.

Alleen kom ik bij het volgende punt; hoe is het aanslagrubber bevestigd op de houder. Daar is niet veel over te vinden. Is het met schroefdraad, dan kan ik een bout lassen op de plaat onder, zo niet, hoe dan wel.

Ik heb enige tijd wat foto's gezien van een "A-Diane - kunstenaar", die dat hele onderdeel heeft gemaakt, helaas kan ik ze niet terug vinden.

Graag jullie hulp..


MhgR (MethartelijkegroetRoel)



7
Goedeavond heren, Marchel en Jodeuchevoo,
Dank voor jullie meedenken. 
We merken met het gasgeven geen verschil in de eerste of tweede trap.
we merken we dat; bij rijden op de snelweg, bij meer gas geven de auto erg naar benzine gaat stinken. Dit gaat voor een groot gedeelte weg als we met een geleidelijke regelmaat blijven rijden maar niet geheel.
Ik ga beginnen bij thuikomst met de carburateur te demonteren en nakijken en te voor zien van nieuwe pakkingen.
Ik zie onderweg nl, dat de carburateur rondom "nat"is en ik de schroeven wel tot een have slag meer kan aan draaien.merdere malen nu gedaan. de pakking van de deksel lijkt korrelig aan de uitstekende delen. en de schroeven lijken "los te lopen" tijdens rijden.
wordt vervolgt.
Mr B


8
Klepspeling instellen op 0,25 heeft voor het bedrijf het voordeel dat men veel minder risico loopt op verbrande uitlaatkleppen. Doordat de kleppen dan nl. langer op de klepzitting rusten kunnen deze meer warmte afgeven aan de cylinderkop. Als je bij regelmaat de kleppen controleert ( en dan bedoel ik om bv 5000km ) kun je gerust 0,20 aanhouden.
9
Hoi,
Dat je Dyane maximaal 110 rijdt, is niet het slechtste getal vindt ik. Ook 1:15 is niet bizar slecht. Maar inhouden tijdens gas geven is mogelijk wel vervelend.
Merk je verschil, tijdens het gas geven, of je in de 1e of 2e trap gas geeft?
Qua kleppen stellen; de boeken schrijven 0.20 voor, de uitlaat op 0.25 zetten kan je proberen ja.
10
Remmen / Re: Voorremmen Dyane D6 (met M4 motor)
« Laatste bericht by Roel van de Wal Gepost op 15-08-2019 21:58 »
ik heb het even opgezocht op internet, 2cv handboek deel 1 2, zie /issuu.com/ericverhagen/docs/2cv_handboek_deel_1-2

Trommelrem 200mm klopt.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10