Hier zal ik de belevenissen met en van mijn Vert Jade groene Dyane noteren, opgefrist met wat foto's

In januari 2006 las ik een advertentie op 2CV.nl voor een Dyane die in Doetinchem stond. Omdat ik op zoek was naar een nieuwe "daily driver" had ik interesse, en na wat mailen en telefoneren ben ik de auto gaan bekijken. De vorige eigenaar heette Koen, en hij had de auto zo'n 6 jaar in bezit gehad. Het laatste half jaar had de Dyane stilgestaan, het was één en al vocht, groene alg, en de accu was dood. Toch aan de praat gekregen, en een proefritje gemaakt door winters Doetinchem. Hoewel de auto er niet best uitzag, reed het toch best goed, en een inspectie aan de onderzijde met m'n zaklampje leerde dat het chassis, de bodem en de kokers nog hard waren. Met ook nog een half jaar APK besliste ik de Dyane maar aan te schaffen, de prijs was gunstig en ik hoopte er toch wat moois van te kunnen maken. Op 25 februari 2006 naar Doetichem gereisd met de trein, de Dyane op naam gezet en door de achterhoek teruggereden naar Enschede. Ik kreeg nog een berg onderdelen en plaatwerk mee, en de reis verliep voorspoedig. In het voorjaar van 2006 kon het opknappen beginnen, voornamelijk cosmetish, en dit was het resultaat:

Motortje liep toch niet mooi, en een vriend had nog een origineel Dyane blokje liggen, dus zomer 2007 zijn we gaan ombouwen naar origineel:

Het regende, dus een provisorisch zeiltje:

123 ontsteking gemonteerd, een nieuw dakje, ander interieur erin, AZAM beugeltjes op de achterbumper, mistlampen onder de voorbumper, nieuwe voorschermen, nieuwe reflectoren, electrische ruitensproeier en nog veel meer

Veel ritten gereden, en veel gebruikt voor woon-werkverkeer:

Tijdens Back to Beusichem op 13 juni 2009 op de dijk naar Beusichem.
Op de snelweg:

En in de showroom op het Stadionplein op 4 oktober 2009.

Ze staat nu te overwinteren onder een hoes voor het huis,

en komend voorjaar zal er toch wat herstel werk verricht moeten worden, ook daarvan zal ik dan weer wat foto updates plaatsen.