Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: HV-03-KP: Fotolog en verhalen  (gelezen 39197 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vert Jade

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 126
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Enschede
  • 6. Provincie: Overijssel
HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Gepost op: 12-01-2010 12:41 »
Hier zal ik de belevenissen met en van mijn Vert Jade groene Dyane noteren, opgefrist met wat foto's  8)
In januari 2006 las ik een advertentie op 2CV.nl voor een Dyane die in Doetinchem stond. Omdat ik op zoek was naar een nieuwe "daily driver" had ik interesse, en na wat mailen en telefoneren ben ik de auto gaan bekijken. De vorige eigenaar heette Koen, en hij had de auto zo'n 6 jaar in bezit gehad. Het laatste half jaar had de Dyane stilgestaan, het was één en al vocht, groene alg, en de accu was dood. Toch aan de praat gekregen, en een proefritje gemaakt door winters Doetinchem. Hoewel de auto er niet best uitzag, reed het toch best goed, en een inspectie aan de onderzijde met m'n zaklampje leerde dat het chassis, de bodem en de kokers nog hard waren. Met ook nog een half jaar APK besliste ik de Dyane maar aan te schaffen, de prijs was gunstig en ik hoopte er toch wat moois van te kunnen maken. Op 25 februari 2006 naar Doetichem gereisd met de trein, de Dyane op naam gezet en door de achterhoek teruggereden naar Enschede. Ik kreeg nog een berg onderdelen en plaatwerk mee, en de reis verliep voorspoedig. In het voorjaar van 2006 kon het opknappen beginnen, voornamelijk cosmetish, en dit was het resultaat:


Motortje liep toch niet mooi, en een vriend had nog een origineel Dyane blokje liggen, dus zomer 2007 zijn we gaan ombouwen naar origineel:


     



Het regende, dus een provisorisch zeiltje:


123 ontsteking gemonteerd, een nieuw dakje, ander interieur erin, AZAM beugeltjes op de achterbumper, mistlampen onder de voorbumper, nieuwe voorschermen, nieuwe reflectoren, electrische ruitensproeier en nog veel meer  ;D
Veel ritten gereden, en veel gebruikt voor woon-werkverkeer:

Tijdens Back to Beusichem op 13 juni 2009 op de dijk naar Beusichem.

Op de snelweg:


En in de showroom op het Stadionplein op 4 oktober 2009.


Ze staat nu te overwinteren onder een hoes voor het huis,

en komend voorjaar zal er toch wat herstel werk verricht moeten worden, ook daarvan zal ik dan weer wat foto updates plaatsen.  
« Laatst bewerkt op: 13-03-2010 18:28 door Jeroen »
Citroën 2CV6 Charleston, NV-GN-36, rood/zwart, 1986
Citroën C2 1.4 VTR, zwart, 2004
Citroën Berlingo XTR VTI120, beige, 2010

Offline Vert Jade

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 126
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Enschede
  • 6. Provincie: Overijssel
Re:HV-03-KP Fotolog en verhalen
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2010 15:19 »
Zo, al een tijdje de voorjaarskriebels, maar nu is het er vandaag dan toch van gekomen: m'n eerste ritje in de Dyane na de winter 8)
Vanmiddag eerst rustig de winterhoes vochtig afgenomen en gedroogd, en daarna voorzichtig van de auto afgehaald. De Dyane zag na
5 maanden weer het daglicht! Het viel me op dat ze er nog net zo glimmend en schoon uitzag als toen ze half oktober onder de hoes verdween. Hier zie je dan toch hoe belangrijk een goede, wat duurdere, ademende autohoes uiteindelijk is. Eerst even de banden met de voetpomp op spanning gebracht, toen de motor even rustig een paar keer met de slinger rondgedraaid. Ik had de startkabels ook al vast klaar gelegd, maar eerst eens even kijken of er nog wat spanning in de accu zat. En ja, het ging niet snel, maar de accu kreeg de startmotor wel rond, en na wat pogingen sloeg ze na 5 maanden zo maar aan ;D Kijk, da's nou de Franse eenvoud :D Even rustig warm laten lopen, en toen een half uurtje over kleine weggetje gereden. Dit is toch altijd weer een leukste moment van het jaar, na een lange winterstop weer in de Dyane rijden. Volgend weekend ga ik de Charleston opstarten, en daarna mag m'n 205 winterautootje zo langzaamaan weer in de ruststand ;)   
Citroën 2CV6 Charleston, NV-GN-36, rood/zwart, 1986
Citroën C2 1.4 VTR, zwart, 2004
Citroën Berlingo XTR VTI120, beige, 2010

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2010 07:35 »
Inderdaad mooi die eenvoud. Jammer dat je niet in de gelegenheid was om je Dyane te showen op de magazijndag ;).
Wij hadden in Zeeland ook een dergelijk evenement: het starten van een gestalde Ami die al heel lang had stilgestaan.
Als jij volgende week ook de Charleston gestart hebt, hebben we bijna alle A-types weer gestart gezien. Bloembolletjes steken de kop op en onze dierbare A-types laten hun heerlijke  ::) motorgeluid weer horen. Wat is voorjaar toch mooi
Dyane: een wereldwonder

Offline Vert Jade

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 126
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Enschede
  • 6. Provincie: Overijssel
Re:HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Reactie #3 Gepost op: 14-03-2010 17:02 »
... Jammer dat je niet in de gelegenheid was om je Dyane te showen op de magazijndag ;)....
Is inderdaad jammer Quinten  :( Ik zou graag eens langskomen, maar met 2 kinderen die op zaterdagochtend moeten voetballen ben ik nooit vóór 1 uur 's middags thuis.
Maar ik zal m'n best doen om toch zeker een keertje langs te komen :)
Citroën 2CV6 Charleston, NV-GN-36, rood/zwart, 1986
Citroën C2 1.4 VTR, zwart, 2004
Citroën Berlingo XTR VTI120, beige, 2010

Offline Vert Jade

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 126
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Enschede
  • 6. Provincie: Overijssel
Re:HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Reactie #4 Gepost op: 03-04-2010 15:51 »
Vandaag heb ik de Dyane verwend met 2 nieuwe velgen en Mabor voorbandjes ;D Ik reed al 4 jaar rond op dezelfde Uniroyal bandjes, verschrikkelijke stugge bandjes met weinig comfort. Nu, na zo'n 30.000 kilometer, waren de voorbanden aardig versleten, en sinds de "winterslaap" liep 1 band steeds leeg.  Vanmiddag naar m'n eendengarage in Gildehaus geweest, en vooraleerst de 2 voorbanden en velgen (want: oude flink verroest) laten vervangen. Ik moet zeggen dat de Mabor's aanvoelen als de Michelins die ik op m'n 2CV heb zitten, lekker soepel en fijn comfort! Over een paar maanden laat ik met de APK ook de beide achterbanden en velgen vervangen, een beetje de kosten spreiden  ;) Foto's volgen zsm, het komt hier nu met bakken uit de lucht  :(
Citroën 2CV6 Charleston, NV-GN-36, rood/zwart, 1986
Citroën C2 1.4 VTR, zwart, 2004
Citroën Berlingo XTR VTI120, beige, 2010

Offline Vert Jade

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 126
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Enschede
  • 6. Provincie: Overijssel
Re:HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Reactie #5 Gepost op: 15-04-2010 16:27 »
Vandaag een schitterende voorjaarsdag, en ook nog eens een vrije dag  :D Vanmorgen eerst de Dyane helemaal van binnen schoongemaakt, stofzuigen, cockpitspray etc, daarna de kofferbak uitgemest en schoongemaakt, en toen de Dyane heerlijk gewassen en in de was gezet  8) Daarna even een fotoshoot gemaakt:








Goed te zien zijn de nieuwe voorvelgen met banden; de achtervelgen heb ik 4 jaar geleden zelf gespoten, maar moeten nu toch iets grijzer :-\ De nieuwe Mabor banden rijden voortreffelijk, de eerste 1000 kilometer er al mee gereden.
Citroën 2CV6 Charleston, NV-GN-36, rood/zwart, 1986
Citroën C2 1.4 VTR, zwart, 2004
Citroën Berlingo XTR VTI120, beige, 2010

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Reactie #6 Gepost op: 16-04-2010 20:37 »
Als je een filmpje op het forum had gezet had je jouw Dyane kunnen zien glimlachen en zich koesteren in de zon!
Ziet er weer prachtig uit. Ik denk ook binnenin!  ;D
Dyane: een wereldwonder

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Reactie #7 Gepost op: 19-04-2010 09:04 »
Heb nu een zonnesteek....; blinkt goed !  :D

Offline Vert Jade

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 126
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Enschede
  • 6. Provincie: Overijssel
Re:HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Reactie #8 Gepost op: 25-05-2010 08:13 »
Zo, 1 nieuw uitlaatklemmetje, en de Dyane heeft weer een kakelverse APK tot 1 juli 2011. ;D
Citroën 2CV6 Charleston, NV-GN-36, rood/zwart, 1986
Citroën C2 1.4 VTR, zwart, 2004
Citroën Berlingo XTR VTI120, beige, 2010

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Reactie #9 Gepost op: 25-05-2010 18:00 »
Ben blij dat je de verkeersveiligheid weer goed dient met die belangrijke vervanging van de uitlaatklem op je Dyane.
Stel je voor dat die er niet op zou zitten, welke grote ongelukken dan hadden kunnen gebeuren! :-\ ???
Maar gefeliciteerd met nieuwe APK!
Dyane: een wereldwonder

Offline Vert Jade

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 126
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Enschede
  • 6. Provincie: Overijssel
Re:HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Reactie #10 Gepost op: 25-05-2010 20:53 »
Dankjewel Quinten  ;) Typisch, maar er is altijd wel iets zoals klemmetjes, lampjes en dergelijke. Chassis en bodem zijn knetterhard, en als ze daar niet over kunnen zeuren proberen ze wel wat anders te vinden lijkt het wel. >:(
Citroën 2CV6 Charleston, NV-GN-36, rood/zwart, 1986
Citroën C2 1.4 VTR, zwart, 2004
Citroën Berlingo XTR VTI120, beige, 2010

Offline Vert Jade

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 126
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Enschede
  • 6. Provincie: Overijssel
Re:HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Reactie #11 Gepost op: 21-06-2010 22:18 »
De constructie van de Dyane zorgt voor roest op onzichtbare plaatsen  :o
De bekleding aan de binnenzijde naast de A-stijl was losgegaan, en toen ik deze vorige week met montagekit terug wilde lijmen kwam ik een gat en roest tegen... :-\
Nou kun je dit van de buitenzijde niet zien omdat daar het driehoekje voor zit geschroefd. Afgelopen weekend het driehoekje verwijderd, en ook daar kwam ik (hetzelfde ;D) gat tegen, en enige roestvorming.
Alles eerst compleet kaal gemaakt, alle roest verwijderd en toen aan beide kanten in de zinkspray gezet. Het gat was bij nadere bestudering niet groter dan een ouderwetse gulden, en dus maar besloten om het aan beide zijden met een matje polyester dicht te maken. Het is tenslotte geen dragend gedeelte. Na drogen en afschuren opnieuw in de zinkspray gezet, en vanavond een laagje Tectyl Bodysafe er overheen gesmeerd.
 
Morgen bouw ik het driehoekje er weer op, en kan ik ik dan eindelijk de bekleding aan de binnenzijde definitief terug plakken. 
Inspectie aan de rechterzijde van de Dyane kon me gerust stellen, hier is het plaatwerk nog niet aangetast door roest.
Preventief zal ik het deze week wel even in de tectyl zetten.
Citroën 2CV6 Charleston, NV-GN-36, rood/zwart, 1986
Citroën C2 1.4 VTR, zwart, 2004
Citroën Berlingo XTR VTI120, beige, 2010

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Reactie #12 Gepost op: 23-06-2010 06:06 »
En zo wordt de HV-03-KP steeds perfecter... 8). Goed werk hoor! Niet alleen meer blinkend in de voorjaarszon, maar nu ook achter het driehoekje. 'K zal ook eens kijken bij mijn Dyane.
Dyane: een wereldwonder

Offline Vert Jade

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 126
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Enschede
  • 6. Provincie: Overijssel
Re:HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Reactie #13 Gepost op: 09-10-2010 18:55 »
Zo, wat een schitterende najaarsdag vandaag! Vanmorgen eerst de Charleston gewassen en gezogen, en daarna helemaal in de was gezet. Het leuke is dat ik dit misschien nog maar 1 of 2x per jaar doe sinds Charly een eigen garagebox heeft  ;D De laatste keer was na het ritje naar het Conservatoire in Parijs in mei. Ik heb de Charleston nu schoon en droog weggezet, ik denk niet dat ze nog buitenkomt dit jaar. Maar eerst nog even een blokje omgereden en foto's gemaakt:   



Daarna de Dyane gewassen en gepoetst, ik las net in dit topic dat ik dat voor het laatst in april had gedaan  :o
Ik rijd er nog wel een paar weken mee door voor ze in de ruststand gaat, zolang het niet vriest en zoutvrij is op de weg rijden we nog mooi even door:



Citroën 2CV6 Charleston, NV-GN-36, rood/zwart, 1986
Citroën C2 1.4 VTR, zwart, 2004
Citroën Berlingo XTR VTI120, beige, 2010

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:HV-03-KP: Fotolog en verhalen
« Reactie #14 Gepost op: 13-10-2010 21:00 »
Goed bezig!!! ;)