Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Acadiane veerpot losmaken  (gelezen 4395 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Acadiane veerpot losmaken
« Gepost op: 15-03-2011 23:15 »
Ik heb gelukkig eindelijk een tweedehands veerpot voor mijn Acadiane gescoord, hij was er rechtsvoor doorheen (veerschotel denk ik).
Ik probeer nu de oude los te halen maar die moer is groter dan die van de Dyane. Mijn waterpomptang is net ff te klein en daarom kan ik geen kracht zetten.
Ik meet 50mm + een beetje. Is het soms 2 inch ofzo?
Heeft iemand in Noord-Holland zo'n sleutel (steek-) te leen voor me, (ik woon bij Alkmaar)?
Of anders: Weet iemand een voordelig adres voor gereedschap van die grote maten?
Bij voorbaat dank.
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Acadiane veerpot losmaken
« Reactie #1 Gepost op: 27-04-2011 00:21 »
Ik heb hem er eindelijk onder. Het venijn zat hem in de centreerbus. De meegeleverde was niet bruikbaar en de oude ook niet meer.
Helaas kon het Dyane magazijn ook niet helpen en andere leveranciers vertelden dat dit onderdeel niet nieuw leverbaar is.
Maar een oude eendenkennis van me had een bruikbaar tweedehands exemplaar.
Binnenkort de wagenhoogte-afstelling in orde maken en dan hopelijk voorlopig niet meer van deze klussen.
Maar ik heb er veel van geleerd  ;D
« Laatst bewerkt op: 27-04-2011 00:26 door Acahenri »
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.