Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Kabelboom  (gelezen 5245 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Roel

  • 18-DD-53
  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
  • Mooi rood is niet lelijk
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Kabelboom
« Gepost op: 05-11-2011 21:43 »
Nog even over de kabelboom dan:
na het vervangen van mijn bolletje, 4W, en het glaasje, want die had geen kentekenplaatlensje (?) meer, weer geprobeerd hoe ver het stond met de rare bijverschijnselen. Niet ver: geen bijverschijnsel meer gezien, alleen maar gewoon goed schijnsel. Voor wie het nog niet wis: ik heb het remlichtje vervangen door een bolletje met dubbele gloeidraad. Deze zijn gewoon te koop, voor aanhangers is het heel normaal. De ene gloeit met 21W, en doet dienst als remlicht, niks nieuws, dus. De andere is 5W, en doet dienst als achterlichtje. Dus naast de gewone 4W bolletjes, brand nu het "remlicht" ook als achterlicht. Als je remt, dan is de 21W zoveel sterker, dat het echt nog oplicht. Mogelijke probleem: je overbelast de bedrading die naar de achterlichtjes gaat. Die moet nu 5+4+4+5W doorlaten, da's 18W, en dus 1,5A. Voorheen was dat 4+4, en dus 0,67A. De hele bekabeling kan eenvoudig 5A hebben, het is dus geen probleem.

Tuur, hoe is het met je motortje?

grtzz, Roel
« Laatst bewerkt op: 05-11-2011 21:56 door Jeroen »

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Kabelboom
« Reactie #1 Gepost op: 07-11-2011 18:12 »
Hoi Roel,
Ik weet dat ik vaak uitga van het ergste. Dus als ik mensen zelf zie knutselen; prima... dat moet iedereen voor zich weten.
Maar soms is het meer prutsen en vragen om problemen.
Ik wil niet beweren dat dit laatste bij jou het geval is, maar omdat elektra mijn vak is, houdt ik daarom wel vaak mijn hart vast.

En voor iedereen die zich aangesproken voelt; dit is slechts mijn mening.
De keuze is aan uzelf of je het jezelf aantrekt en er iets mee doet.  ;D