Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: knipperlicht Aca  (gelezen 4984 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mart

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 33
knipperlicht Aca
« Gepost op: 06-11-2012 18:44 »
Ik heb nauwelijks 3 jaar geleden nieuwe knipperlichten aan de voorkant gekocht. Het hele spulletje dus met plastic houdertje. Nu heb ik steeds moeite met het rechter lampje wat binnenin geen goed contact meer kan maken. Soms doet ie het wel en soms niet (vooral bij weinig toeren). Vooral erg vervelend voor andere weggebruikers.

Als ik het plastic glaasje en lampje eruit haal zie ik binnenin wel het contactpunt zitten en dat is nu al geroest. Hoe krijg ik dat schoon want volgens mij kan het er niet uit. ik kom er ook moeilijk bij.
Beter 2 oude auto's in je leven en 50 jaar rijden dan om de 3 jaar een nieuwe.

Offline Victor

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 197
Re:knipperlicht Aca
« Reactie #1 Gepost op: 08-11-2012 07:51 »
Kan je niet proberen met een schroevendraaier of iets dergelijks de geroeste plek schoon te krabben en daarna met een soldeerbout er wat soldeer over te laten vloeien?

Offline Mart

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 33
Re:knipperlicht Aca
« Reactie #2 Gepost op: 08-11-2012 08:52 »
Dat eerste heb ik inderdaad gedaan, hielp wel even wat maar lampje heeft er toch duidelijk snel weer moeite mee. Dat soldeer is wel een goed idee.
Beter 2 oude auto's in je leven en 50 jaar rijden dan om de 3 jaar een nieuwe.

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:knipperlicht Aca
« Reactie #3 Gepost op: 08-11-2012 16:26 »
Het is een euvel dat vaak voorkomt. Vaak door inwateren aan de achterkant.
De rubber hoesjes die rondom het draadje aan de achterkant zit vergaat vrij snel, in 3 jaar zou dat best kunnen. De kwaliteit van het rubber is mager en ze zijn niet los te koop.
Als het rubber bij jou ook slecht of verdwenen is zou je krimpkous kunnen toepassen van de maat die om het lamphuis past.

Ikzelf heb rubber dopjes van de juiste maat op de kop kunnen tikken bij een handelaar in auto-electra op CitroMobiel. Het zijn eigenlijk bougiekabel doppen van een amerikaanse auto. Maar daar ben ik dus toevallig tegenaan gelopen.
Maar ook hier moest ik nog een tie-rap erbij toepassen om het waterdicht te krijgen maar het voorkomt wel veel ellende zoals jij die beschrijft.
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:knipperlicht Aca
« Reactie #4 Gepost op: 08-11-2012 17:03 »
Kleine tip van een elektriciën; zodra je de corrosie weg haalt door schuren, heb je blank metaal.
Doe je niets op dit blank metaal, zal het gegarandeert weer gaan corroderen.
Oplossing; breng zuurvrije vaseline aan, spuit het in met WD40, gebruik wat kopervet, of speciale elektro contact spray, doe iets !
Zelfs als je een nieuwe laag soldeer hebt aangebracht !

En verder; zoals Henry zegt; goed afdichten die handel.

Offline Mart

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 33
Re:knipperlicht Aca
« Reactie #5 Gepost op: 08-11-2012 19:56 »
Ik heb zelf dat rubber hoesje die nog heel netjes is volgestopt met rubber. Blijkbaar toch net niet goed genoeg.
Beter 2 oude auto's in je leven en 50 jaar rijden dan om de 3 jaar een nieuwe.