@Eric; ik zal er eens naar kijken.
@Nico; voorlopig zal mijn Aca nog niet op de weg komen; daarvoor is hij te 'tochtig' door alle gaten en kieren. Maar leuk om je de volgende keer weer te zien in het magazijn.
@Menno; ja, het verlijmen is toch een meer en meer geaccepteerd iets. Mede door de goede kwaliteiten ervan. En daarnaast; we hoeven van onze voitures ook geen tank te maken, door alles door-en-door te lassen.
@Toon; ja, het goed in de gaten houden van roestvorming is op zich al een hobby/project. Ik wil een volgende keer graag een rondje rond jouw Aca doen, om samen te gevoelige punten te bekijken. Maar nu je mijn werk ziet, is het wel duidelijk waar het bij mij fout zit
En nu verder; weer een kort verslagje van de vooruitgang.
Inmiddels zijn alle knijpers verwijderd, en hebben we weer een harde boven-rand.
Ik heb de rand weer glad geschuurd, en ik ben vooralsnog best tevreden met het resultaat;
En inmiddels doet de epoxy primer zijn werk;
Ondertussen ben ik ook aan de slag gegaan, met de rechts-achter-onder-kant. Ook daar verschenen enkele bruine plekken;
De rubber stootblok weg gehaald, voorzichtig wat gaan 'steken en prikken'....
En die gaten komen mede, omdat er binnenin de wielkast, een afdekplaatje zit, wat weliswaar het ergste vuil tegen houd, maar ook zorgt dat het vuil, wát er komt, niet gemakkelijk weg kan. Bij mij kwam er in ieder geval aardig wat zand en vuil onder vandaan.
En vervolgens zie je dus vanaf de wielkast-binnenkant dat er nog meer roest zit.
Krokant zand;
Maar goed, ook daar ben ik lekker mee bezig.