Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand  (gelezen 129606 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #120 Gepost op: 16-04-2014 11:28 »
@Quinten; maakt toch niet uit dat je Dyane tijdelijk een andere deur heeft; jij bent er heel goed mee bezig, dus complimenten hiervoor!

@Menno; Ja, het was lekker om weer eens in de Aca te rijden. Soms heeft een mens weinig nodig.
Die selfie is wel lachen; met mijn ogen dicht over de rotonde... hmmm....  ;) :o 8) ???
En nee, een Aca gaat niet zomaar op zijn kant hoor. Daar moet je wel wat meer voor doen!  ::)

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #121 Gepost op: 14-05-2014 19:43 »
En we zijn weer een maand verder.
Dit keer hadden we weinig onderdelen gescoord op CitroMobile;



Maar waar ik altijd warm van word; nieuwe Aca onderdelen. In dit geval de vloerplaten;



En nog een voetenbak erbij;



Ondanks dat het een rustige dag was, was Tuur er weer eens. Dit keer om een olie lekkage te verhelpen, wat hem is gelukt, dus weer een blijde Dyane  rijder op de weg erbij  8)



Iets waar ik geen foto's van heb genomen, waren de overheerlijke Belgische pudding broodjes van een Belgische lid, met een D6 in restauratie. We zijn benieuwd.
En aan het einde van de dag alles weer eens aan kant gebezemd, voor een frisse start in juni.;



Tot dan!

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #122 Gepost op: 18-06-2014 18:03 »
Deze maand had ik niet alleen de zomer in mijn bol, maar om te beginnen in mijn buik; de heerlijke Aca & Diane taart van Quinten smaakte prima!



Ook de goede opkomst en het aantal voitures smaakte naar meer



En die kwamen er ook; 2 Acadianes, achter / bij elkaar. Beide uit Frankrijk geïmporteerd.
De beige "Dans son jus", en de blauwe Aca zag er piek fijn uit.









Binnen was het ook lekker druk. Tijdelijk dat wel. Dus als u nog een stalling's plaats zoekt; er past nog wel wat bij in het magazijn.



En ook op de volgende magazijn stelling zit een extra etage, dus wederom extra ruimte gecreëerd en opgeruimd.



Fijne vakantie toegewenst alvast, zeker als u met uw Aca of Dyane erop uit gaat.
Tot ziens.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #123 Gepost op: 20-07-2014 14:32 »
Vorige week was de zomers magazijndag er weer, en bij deze nog even snel een korte impressie;
De eerste klant kwam met een prachtige GSA, dus uiteraard ook die werd 'grondig' bekeken, met de nodige 'ooh en aah's goed gekeurd.



Daarna werd het gezellig drukker;



Henk was dit keer niet op zijn "brommer", maar met de Berlingo...





Vervolgens hebben we eindelijk een keer de goed van de slechte banden & velgen gescheiden;



Waarbij het mij opviel dat er wij nog best veel goede "klink-nagel velgen" hebben.



Ook Cor was weer een trouwe bezoeker;



En er werd een opmerkelijke (voorlopige?!?) koop gesloten over de Dyane van onze voorzitter.
Op 1 of andere manier kwam het Idris ten gehore dat Willem zijn Dyane wil verkopen, en ik hoorde vervolgens een over enthousiaste Idris roepen; "JA, DIE WIL IK KOPEN !!!!! ".
Afijn, de foto en de grijns op zijn gezicht spreken boekdelen...
Tja, wie wil dat nou niet, om zo jong, al een eigen Dyane te hebben!
Idris; gefeliciteerd met je aankoop, en als je wenst, wil ik je best helpen met je nieuwe Dyane.



En met deze overdracht sloten wij de deur voor deze maand.



Iedereen die nog op vakantie gaat; prettige en veilige kilometers gewenst!

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #124 Gepost op: 13-01-2015 18:25 »
Zo, de kop is er weer af, van het nieuwe jaar!
Dus bij deze, via deze weg, aan iedereen die niet aanwezig was afgelopen zaterdag;
De allerbeste wensen voor 2015 !
Dat het wederom een mooi gezellig en succesvol jaar mag worden met vooral heel veel Aca & Dyane plezier.

De afgelopen magazijndag was erg goed bezocht, al zeg ik het zelf.
In de vroege ochtend waren Menno en ik al wat aan het opruimen geweest in het magazijn, maar de opkomst van de leden rond openings tijd, was hart verwarmend!
Dus tijd om een ieder het allerbeste te wensen voor het nieuwe jaar, en uiteraard erg gezellig bijkletsen.
Het was (nogmaals) erg leuk om zoveel leden te zien in ons magazijn, en zeker omdat niet iedereen iets nodig had van onderdelen of zo, maar gewoon voor de gezelligheid.

Ik heb in ieder geval best veel gekletst, maar met hulp van Toon en Henk, hebben we ook weer wat meer opgeruimd en ingericht in het magazijn, wat altijd erg welkom is, en waarvoor dank! Ik hoop dat we dit jaar deze trend vast kunnen blijven houden en er zo een beter en mooier magazijn van kunnen maken.

Uiteraard ook weer leden geholpen met hun voiture, waarbij dit keer (weer) mijn rode draad was; het goed vast zetten van de buitenspiegels. U kent het mogelijk wel; spiegels die door hevige wind, steeds verder naar binnen zwenken, waardoor je geen zicht meer hebt naar achter.
Daarom heb ik een stevige aanpak; een bitje in een ratel-dop! en uw probleem is hopelijk voor (altijd) lange tijd verholpen.

Helaas heb ik weinig foto's gemaakt, maar een kleurige Aca krijgt van mij altijd de aandacht.
Ook de meertalige Ami rijders waren zo dapper om met hun voiture de harde wind te trotseren.

En zoals reeds gemeld, kon Quinten helaas geen oliebollen bakken dit jaar, dus had Jo de honneurs waargenomen en heerlijke erwtensoep gemaakt, compleet met roggebrood en spek.
Ook die ging er gretig in, want onze magazijn meester Menno, nam zijn boterhammen ongeroerd weer mee terug naar huis.

En zo kwam er aan de eerste magazijndag van het jaar 2015 helaas weer een einde.
Op naar de volgende; tot ziens in februari!

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #125 Gepost op: 25-02-2015 13:55 »
Nog even een kort verslagje van de afgelopen magazijndag; de dag begon prima; Menno en ik hebben wat foto-shoots gedaan van onderdelen (waarover later meer) en tussen 10 en 12 was het ontzettend druk. Zo druk dat ik geen foto's heb kunnen maken van e.e.a. buiten. Maar na ik later begreep, waren er toch geen 'ancien voitures' te bekennen.

In de middag zijn Menno en ik verder gegaan met de deur & achterklepbak rubbers; het uitzoeken / sorteren er van wel te verstaan. Dit leverde een aardige hoop oud rubber op overigens. Ook de dakrand rubbers zijn weer bij elkaar gebonden, dus is dat weer opgeruimd en netjes.

Om nog een klein beetje in de rubber sfeer te blijven hangen; afgelopen week zijn de eerste Acadiane achterspatlap-flappen gearriveerd. Na gemaakt van een fatsoenlijk exemplaar, zijn ze dus voor het eerst in onze magazijn geschiedenis beschikbaar. Dit geld ook voor het ijzeren hoek-profiel waaraan de flap zit. Later meer hierover.

Echter, om toch nog de sfeer weer te geven, uiteraard wat foto's;
« Laatst bewerkt op: 25-02-2015 14:01 door Marcel »

Offline namreh

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 65
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: erica
  • 6. Provincie: drenthe
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #126 Gepost op: 25-02-2015 21:38 »
marcel,zijn die rubbers er ook nog , die boven op de ventielatiebak zitten, onder de motorkap ,  die van mij is niet helemaal goed meer . gr herman

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #127 Gepost op: 27-02-2015 09:05 »
Hoi Herman,
Ja, de paravan/ventilatiebak/wateropvangbak afdichting rubbers, welke de motorkap afsluit, zijn nog wel te vinden in ons magazijn. Geen nieuwe, maar redelijke 2e hands exemplaren uiteraard.
Ik denk dat ik deze rubbers de volgende magazijndag eens ga uitzoeken. Leuk klusje!
En mocht je langs komen; kan je gelijk de beste er tussenuit vissen..
Groet; Marcel.

Offline namreh

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 65
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: erica
  • 6. Provincie: drenthe
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #128 Gepost op: 28-02-2015 17:23 »
dus ze zijn er nog wel , :) ik denk dat het opsturen wordt , want het magazijn is niet naast de deur  ;D laat me maar even weten wat het kost  gr herman

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #129 Gepost op: 28-02-2015 21:49 »
We zullen een mooie voor je uitzoeken, Herman! :o ::)
Dyane: een wereldwonder

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #130 Gepost op: 02-03-2015 10:44 »
Kom je misschien naar de ALV ? Dan kunnen we het rubber aldaar 'overhandigen'.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #131 Gepost op: 16-03-2015 10:52 »
Bij deze een kort aanvullend verslag mijnerzijds, van de afgelopen magazijndag.
De dag begon weer lekker vroeg, maar helaas zonder onze rots in de branding; Menno.
Dus nadat de eerste die-hards er waren, en de koffie en koek gereed stonden, begonnen we vol goede moed.



De blauwe Aca van Gerbrand werd weer uit de winterslaap gewekt, en Idris was lekker bezig met het ontroesten van zijn voiture.



Ondertussen kwamen er meer (bestuurs)leden binnen, en was het leuk om al de uit hun winterslaap gewekte Aca & Dyane's weer eens te zien.





We hadden zelfs tijd om "wat bandjes te trappen" en nieuwe ideeën op te doen van elkaar.
Zo had (Aca)Toon een hele mooie oplossing gevonden voor rondslingerende spullen; plastic bakken onder de (voor)stoelen schuiven en deze te fixeren met gummi/rubber opsluit-blokken. Ik vind het een geweldig slimme oplossing!







Naarmate de dag vorderde en er een goede verkoop was, vond ik het ook opmerkelijk dat er ook veel technische vragen werden gesteld. Dus links en rechts gingen er al wat motorkappen open, en werden de handjes aardig zwart.





Vooral toen de olie-vulpijp-onder&overdruk-water-collum-test-set weer te voorschijn werd gehaald, wilde bijna iedereen toch graag weten hoe het met zijn olie-vulpijp is gesteld.
En hoe mooi het ook was te zien; door de filosofie "meten-is-weten", kon je precies zien of een zwetend motorblok, of een olie lekkage, het gevolg was van een slecht functionerende vulpijp.
En dat bij de vulpijpen die goed functioneren, de motorblokken nagenoeg kurk droog zijn. Mooi om te zien!

Afijn, een leuke test. Daarna werd onze technische kennis op de Dyane van Idris getest. Deze wilde ineens amper meer starten, dus wat benzine erbij gegooid (je weet maar nooit), en de filters gereinigd, nog steeds geen succes ondanks dat er wel een mooie heldere vonk was (en 1,2,3 ignition). Pas toen de Dyane in het daglicht geduwd werd, konden we zien dat er geen benzine meer IN de carburateur kwam. We hebben nog even getracht om het accelerator membraam te vervangen (bedankt Marco voor de wijsheid en tip), maar ook dit bracht geen uitkomst. Al met al denk ik dat de carburateur te vervuild is, waardoor er enkele kanalen verstopt zitten en er dus geen benzine meer doorheen stroomt. Dit is een mooie klus voor de volgende keer en een nieuwe les voor de jongste telg.

Tot de volgende! Groeten; Marcel.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #132 Gepost op: 12-04-2015 11:15 »
We zijn weer een maand verder, en we pakken de draad weer op; omdat het vrij rustig was qua verkoop, kon ik na het helpen van een Duitse klant, verder met het carburateur probleem van Idris zijn Dyane.
Dit keer werd hij bijgestaan door de Jo die ook een bak met kennis heeft, en geduld om iets duidelijk uit te leggen. Altijd prettig!



Nadat de carburateur goed schoon gemaakt was, en goed doorgeblazen was met een compressor, leek het erop dat het wat beter ging. Ook de vervangen acceleratie sproeier en een nieuwe pakking waren een vooruitgang.
Maar vooral de 2e trap wilde niet lekker mee komen, en er stroomde naar mijn idee te weinig benzine in / door bij vol-last / vol-gas.
Om dit goed te kunnen zien, moest ik boven de carburateur hangen en jawel, ondanks de 1,2,3 ignition, toch ineens onverwacht een back-fire ! Recht in mijn gezicht..... pffff....
Ik schrok me een hoedje, en wende mijn gezicht snel weg, maar de kapper kan even uitgesteld worden nu... hahaha.
P.s. de geschrokken gezichten van de omstanders waren trouwens 'price-less'.
Weer een les geleerd.

Vervolgens de zaak terug in elkaar gezet, en na een korte testrit lijkt het wel goed te gaan, al blijft het horten en stoten en sputteren mij zorgen baren. Volgende keer meer.

Ondertussen wat foto's geschoten en bandjes getrapt.





En over bandjes trappen gesproken; een vorige keer hadden we een hele stapel banden uitgezocht en gesplitst op wat nog bruikbaar is en wat weg kon. En nu hadden we een aanhangwagen mee genomen om die banden af te gaan voeren.
Echter, toen we de banden wilden gaan opladen, bleek dat er nog heel veel banden op de velg zaten. Oeps; vergeten!

Dus om 3 uur begonnen met het echte 'bandjes trappen'. Gelukkig hebben we op de club een banden-machine staan, want als banden al lang op een velg zitten, gaan ze er zeeeer slecht vanaf. Zeker als de velgen ook nog geroest zijn. Maar het vlotte uitstekend.
Quinten sneed de band stuk om er zeker van te zijn dat de lucht uit de (binnen)band was, ik zorgde er voor dat het rubber los op de velg kwam te zitten, en Menno draaide de rubberband vervolgens van de velg.
2 uur later, en met het zweet op ons voorhoofd, hadden we 40 banden van de velgen gesplitst. Goed werk Menno en Quinten!
Dus we hebben weer een partij oud ijzer 'over'.



Vervolgens konden we alsnog met een volle kar, voldaan naar huis.



Nu alleen nog de banden afvoeren naar de lokale milieu afval verwerker.
Hopelijk tot ziens op CitroMobile en anders; tot de volgende keer!

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #133 Gepost op: 13-04-2015 21:30 »
Actiefoto...
Dyane: Godin van de A-types (JV)

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #134 Gepost op: 14-04-2015 08:54 »
hahaha  8)