Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand  (gelezen 129541 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #30 Gepost op: 23-09-2010 18:16 »
Magazijndag op 18 september 2010. Wegens het Kampeerweekend een week eerder was de Magazijndag verplaatst. Het was ook rustig. We hebben er niet minder hard om gewerkt. De archiefkasten staan en zijn gevuld. Nog niet geheel geordend maar dat komt nog. Ik probeer een lijst te maken met boeken die we hebben zodat je ook eens een boek of artikel kunt komen inzien.
We hebben behoorlijk gesleept met auto's om de te slopen auto's goed bereikbaar te maken.
In een oude Dyane van John Vernooy troffen we onder de reservewieldeksel een prachtig museumstuk aan: een reservetank voor benzine die (met kurk!!) in de velg van het reservewiel past. Typisch Citroën: alle opbergvakjes in de Berlingo zijn van nu maar ook toen al dacht Citroën na over ruimtebesparing. Verder zie je op de foto's een heel oud gereedschapsetje.
De volgende Magazijndag is zaterdag 9 oktober. Komen jullie maar eens kijken. Zeker als je nieuw plaatmateriaal nodig hebt voor de Aca (zie ook het blad) of zomaar wat andere onderdelen, of om zomaar te komen helpen. Zelfs als je alleen koffie komt drinken en koek eten ben je van harte welkom. 
Dyane: een wereldwonder

Offline Michiel van G.

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 178
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Zeist
  • 6. Provincie: Utrecht
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #31 Gepost op: 24-09-2010 20:01 »
Was dat nu de FU die gedemonteerd is?  ???

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #32 Gepost op: 10-10-2010 16:32 »
Een nieuwe magazijndag op 9 oktober 2010.
Gelijk om 10.00 uur was het even heel druk met allerlei mensen die onderdelen kwamen halen of bestellen.
Het was het mooiste weer van de wereld.
Later op de dag was het rustiger, waardoor we weer ongeveer 10 kisten met onderdelen van John Vernooij hebben kunnen opruimen.
Verder hebben we uitleg gekregen over het prachtige robuuste bandenapparaat dat uitstekend banden kan omleggen en verwijderen.
Mocht je dus een of meer banden willen verwisselen: ook daarvoor kan je naar het magazijn komen. Je hoeft heus niet alleen voor de koffie en de koek te komen (maar dat mag ook)!
We zullen later nog eens een datum bekend maken waarop we allerlei banden zouden kunnen wisselen. Daarbij hoort dus ook de aanbieding van 4 velgen voor € 158 per 4 in plaats van 191,40. € 39,50 per stuk.
Tot slot hebben we nog de groene Dyane van de vereniging bekeken. Deze blijkt een goede basis voor een restauratie te zijn.
Hierover zullen we later nog mededelingen doen. We willen deze graag verkopen, maar dat gaan we wel op een ludieke manier doen.
Volgende magazijndag is zoals altijd de tweede zaterdag van de maand, dus 13 november!
   
Dyane: een wereldwonder

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #33 Gepost op: 10-11-2010 21:08 »
Denken jullie allemaal aan onze magazijndag komende zaterdag van 10.00 tot 15.00 uur.
Helaas kan ik er zelf niet bij zijn.
Dyane: een wereldwonder

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #34 Gepost op: 09-12-2010 22:36 »
Zaterdag 11 december wordt volgens KNMI een natte dag, maar zonder sneeuw of ijs omdat er temperaturen tussne 4 en 7 graden verwacht worden. Een ideale dag dus om die paar onderdelen voor je Dyane te komen halen. Dan kan je mooi verder sleutelen als de winter weer inzet rond de Kerstdagen en Oud en Nieuw. Laat ons niet zitten met die heerlijke koffie en koeken.
Dyane: een wereldwonder

Offline Francvanderweijden

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #35 Gepost op: 23-01-2011 19:10 »
Hallo ik zoek plaatwerk voor de acadiane voor om het voorraam deze is heel slecht bij mij net aangeschafte aca dyane
verder zie ok ook dat jullie koetsen hebben in het magazijn van zowel dyane als de aca dyane kan er worden gemaild of gebeld over de prijzen hiervan ik zie nog geen telefoonnummer ,
verder ben ik opzoek naar evt meer plaatwerk

gr Franc

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #36 Gepost op: 24-01-2011 10:44 »
Hoi Franc

ik krijg een foutmelding bij het sturen van een PM dus dan maar ff zo.
Stuur een mail aan info at www.dyane.nl, dan kan ik je precies vertellen wat er aan plaatwerk te krijgen is in het magazijn.

Groet, Menno
Dyane: Godin van de A-types (JV)

Offline Francvanderweijden

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #37 Gepost op: 24-01-2011 12:19 »
hallo Menno

kan ik jou ook bellen over de plaatwerk prijzen

gr Franc

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #38 Gepost op: 12-03-2011 07:52 »
Zo, we gaan er vandaag weer een gezellige magazijndag van maken!!!
Het wordt lekker voorjaarsweer, dus kom gezellig met je dakje open naar het magazijn.
En ik ben benieuwd wat Quinten voor ons in petto heeft uiteraard.
Tot straks.  :)

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #39 Gepost op: 21-03-2011 21:40 »
Zaterdag 12 maart is er weer hard gewerkt in jullie magazijn !
Deels doordat we al e.e.a. van plan waren, maar het ging allemaal erg goed, dus is er meer gedaan dan gedacht. De aanleiding van plan 1 was, dat er steeds meer leden zijn die de weg naar het magazijn weten te vinden. Daardoor is het soms erg druk aan de balie bij Menno, om alle materialen te verzamelen, of om spullen uit te zoeken, of om uitleg of advies te geven.
Dus stonden we elkaar soms een beetje in de weg, omdat er dus onvoldoende 'tafel / werk / balie' ruimte is. Daarom heeft HaroldWillem ondertussen voldoende hout bij elkaar gesprokkeld, om een tweede balie te bouwen, in het verlengde van de bestaande balie.

Maar voordat het zover was, moest eerst de muur van ladekastjes worden afgebroken, dan wel verplaatst worden, die hiervoor in de weg stonden. Stonden, want Quinten is een hiermee bezig geweest om deze te verwijderen. In veel lades zitten nog materialen die we nog steeds moeten inventariseren, dan wel kenbaar moeten maken.

En daarmee was plan 2 geboren; het herplaatsen van dezen. Maar waarnaar toe? Het magazijn is groot genoeg zou je zeggen.
Echter, we proberen iedere vierkante meter zo goed mogelijk te benutten. Dus hebben we tegelijkertijd nog een hoek in het magazijn opgeruimd waar incourante onderdelen lagen. En doordat je alles weer eens in je handen hebt, is het gemakkelijk om het te bekijken, inspecteren en vervolgens te splitsen op bruikbaar en onbruikbare delen. Daarmee voorkomen we dat we teveel zooi in het magazijn op voorraad houden, welke we toch niet zullen verkopen.

En met deze vroege voorjaars opruiming zijn we dus lekker bezig geweest. De volgende magazijndag gaan we beginnen met een houtbewerkings dag; een tweede balie in elkaar timmeren, zodat wij u beter van dienst kunnen zijn. Misschien nog een vast koffie-hoekje erbij, maar in ieder geval meer werkbank ruimte. Daarna wordt het een kwestie van herindelen en opruimen van alle materialen die nu her en der los liggen, maar ook dat gaat vast en zeker gelukken. Uiteindelijk blijft de wens bestaan, om de onderdelen in voorraad te digitaliseren, maar voordat we zover zijn…

Genoeg voor nu, volgende keer meer.

En heeft u zin, of bent u handig met hout, kom gerust langs 9 april. Tot dan.

(Marcel, ik heb het even wat leesbaarder gemaakt)





« Laatst bewerkt op: 21-03-2011 21:52 door Jeroen »

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #40 Gepost op: 21-03-2011 21:52 »
Toch moet ik er ook eens naar toe gaan, maar op de weg naar Gemert weer behoorlijk in de file gestaan. En het blijft toch weer een hele eind rijden..  ;D (Oh ja, we zijn een auto club)
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #41 Gepost op: 21-03-2011 22:09 »
Nou, ik kom zoveel mogelijk naar de magazijndagen vanuit Amsterdam gereden en kan je verzekeren dat er geen milimeter file staat! Om half negen starten uit Amsterdam en om half vier weer terug en je tuft in ruim vijf kwartier naar naar Zeeland en later weer terug naar Amsterdam.  8)
Dyane: een wereldwonder

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #42 Gepost op: 21-03-2011 22:29 »
Ja, we hadden gewoon pech afgelopen weekend. Heb je een rijweg van 5 banen. Sluiten ze die ineens allemaal af . >:( Heeft een uur vertraging gegeven) Waren om 8 uur vertrokken en kwamen aan om 11:00.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2011 18:53 door Jeroen »
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)

Offline Basvaneerden

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 138
    • Mijn foto site
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #43 Gepost op: 26-05-2011 13:55 »
11 juni staat in de agenda om met dyane naar het zuiden te tuffen.
De dyane is een godin om in te rijden.

Offline Tuur

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 141
  • voor foto's:https://www.mijnalbum.nl/Album=PIPHBQS4
    • foto's van de restauratie
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Eindhoven
  • 6. Provincie: Noord-Brabant
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #44 Gepost op: 07-06-2011 20:58 »
Wie komt er zaterdag (11juni) nog meer? Heb zondag een probleempje gehad (mn linker bougie was tijdens het rijden er uit geknald. Na het weer terugdraaien wel 'gewoon' kunnen starten, maar niet harder dan 70 kunnen rijden...terwijl ik vaak zat er 100 mee heb gereden...) Zou er graag zaterdag (met iemand) naar willen kijken... Daarnaast heb ik een nieuwe tankdop nodig, omdat mn vorige is gesneuveld. En ook de spreg zal wss vernieuwd moeten worden. Je hoort het wel..geld als water!

Tot zaterdag in ieder geval...
Tuur