Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Van voetenbak tot dakrand - Dyane  (gelezen 5849 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rlupker

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 4
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Delft
  • 6. Provincie: Zuid-Holland
Van voetenbak tot dakrand - Dyane
« Gepost op: 05-02-2014 08:22 »
Hallo,

Vorig jaar een prachtige oranje dame uit 73 aangeschaft. De dame is in redelijke staat, maar vooral aan de voorkant zit behoorlijk wat roest.

De voetenbak is aangetast door roest, de raamrand bestaat uit meer gaten dat ijzer en de ophanging van de motorkap is ook flink aangetast.
Nu las is ik op het forum dat er iemand een deel had gekocht van voetenbak tot aan het dak.

Dat klinkt voor onze Dyane als een goed plan, maar ik heb er wel wat vragen bij?

Ik neem aan dat de carosserie dan los moet van het chassis? En als je de hele "voorkant" van de carosserie haalt (vanaf de voetenbak tot dakrand) - hoe zorg je er dan voor dat de rest niet vervormd, bouw je een frame er om heen?

Iemand verder nog goede tips om een en ander aan te vliegen - waar moet ik aan denken, wat moet ik wel en zeker niet doen?

Groeten,

Robert

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Re: Van voetenbak tot dakrand - Dyane
« Reactie #1 Gepost op: 05-02-2014 17:34 »
Hallo Robert,
Ik neem aan dat er bedoeld wordt dat het voorruitframe vervangen is. Met voetenbak wordt dat deel bedoeld wat vanaf de vloer naar het schutbord gaat. Het schutbord (zit tussen voorruitframe en voetenbak en) is dat deel waar dus bijvoorbeeld de verwarmingsslangen naar toe gaan. Dat deel is behoudens roest bij de watervangbak veelal in tact. Om het voorruitframe te vervangen kan de koets gewoonweg zitten blijven. Als je de voetenbak wil vervangen dien je koets te scheiden. Je kunt er anders niet met fatsoen bij.

Groeten
Jo     

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Re: Van voetenbak tot dakrand - Dyane
« Reactie #2 Gepost op: 05-02-2014 21:11 »
Hallo Robert,

dat is best lastig te beantwoorden, omdat mij niet duidelijk is of je al enige las-ervaring hebt?

Het reparatiestuk voor de voorruit loopt van scharnier tot en met de onderste rand waar de ruit in valt. Dus niet tot aan het dak. Overigens bestaat dit gedeelte uit een buiten stuk en een binnen stuk. Vernag je dus alleen het buitenstuk, dan blijft er verband in de koets door het binnenstuk.

Ik denk dat je het beste langs kan komen in het magazijn. Beide delen zijn aanwezig, dan kan je zelf met eigen ogen zien waar het om gaat. Stuk duidelijker dan wanneer het hier omschreven staat...    ::)
Dyane: Godin van de A-types (JV)