Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Olie lekkage en wat nu?  (gelezen 7664 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cork

  • Gast
Olie lekkage en wat nu?
« Gepost op: 18-07-2014 12:11 »
 ;D  Hallo;

Ik ben de eigenaar van een Acadyane (CorK) en ik weet niet meer wat ik moet doen om de olie lekkage op te lossen.

Onder de auto, zo'n 20 cm van de voorkant in het midden lekt de motor. Er is al heel wat aan gedaan om dit te verhelpen. Zo is de oliesensor vervangen, de keerring boven is vernieuwd en in de motor zijn de rubbertjes vervangen, deze waren keihard. Echter de motor blijft lekken en mijn vrouw blijft dus klagen. Ik heb verder gekeken en het enige vreemde is dat er wat olie in het 'ontstekingshuis'  te zien is. Ik weet echt niet meer wat ik nu nog moet doen? Wie heeft een suggestie??

Cork

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Olie lekkage en wat nu?
« Reactie #1 Gepost op: 18-07-2014 12:37 »
Hoi Cork,

Als de bril-rubbers zijn vernieuwd, evenals de voorste krukas keer-ring en de olie sensor, dan is mijn eerste advies om de carter onder/over-druk te meten.
Deze bepaald of de olie IN het blok blijft, of dat ie er UIT word geperst.
Dit moet gebeuren via een 'water collum', welke wij in het magazijn hebben, en wij graag en gratis willen testen. Tevens kunnen we een e.e.a. nader inspecteren of er mogelijk iets over het hoofd gezien is.
Indien het 'water collum' niet juist is, betekent dit dat in de olie vul pijp de afsluit rubbers versleten zijn.
Hiervoor hebben we een revisie sets. Een nieuwe vulpijp of 2e handse kan ook.

Indien u meer technische informatie wenst over deze beknopte uitleg, zal ik u die graag geven.
Groet; Marcel.

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Re: Olie lekkage en wat nu?
« Reactie #2 Gepost op: 22-07-2014 10:00 »
Ja helemaal eens met Marcel, nu eerst de onder/overdruk meten in het carter.

Heel flauw trouwens, maar al vaak waar gebleken: dat iets vervangen is, wil niet zeggen dat het goed is. Dus je zal toch het blok goed schoon moeten maken om te zien waar de lekkage vandaan komt. Kan nog steeds een brilrubber of keerring zijn.

Meten van de carterdruk kunnen we idd in het magazijn doen. Ik lees trouwens niet of ook de olievulpijp vervangen is.

We horen graag hoe het verder gaat!
Dyane: Godin van de A-types (JV)

Roel van de Wal

  • Gast
Re: Olie lekkage en wat nu?
« Reactie #3 Gepost op: 20-01-2019 22:11 »
Inmiddels 5 jaar verder. nog steeds lekkage of is het opgelost?

Ik ben benieuwd.