Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: 2015 - 4 t/m 6 september: Kampeerweekend, Dyane Vereniging Nederland  (gelezen 29250 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Van 4 t/m 6 september organiseert de DVN ons jaarlijkse Kampeerweekend. Meer informatie volgt.
« Laatst bewerkt op: 04-09-2016 10:24 door Jeroen »
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Ons Kampeerweekend dit jaar voert ons naar Zeeland. Volgens mij voor het eerst in de geschiedenis van de Dyane Vereniging een kampeerweekend in Zeeland. Je bent van vrijdag tot en met zondag van harte welkom in camping 't Hommeltje in Koudekerke. https://www.minicampinghethommeltje.nl/.
Op zaterdag gaan we een toertocht houden. We vertrekken rond 11 uur. We zullen we nog voor wat ontspanning tijdens de tocht verzorgen. Als je niet op vrijdag komt maar op zaterdagochtend, zorg dan dat je op tijd bent vóór elf uur. Quinten bakt weer iets voor bij de koffie, dus neem er de tijd voor om dat te nuttigen!
Na de toertocht volgt onze jaarlijkse barbecue. Je bent natuurlijk ook alleen op één van de dagen van harte welkom, mocht je agenda het niet toelaten om een heel weekend te komen kamperen.
Zondagochtend zullen we samen ontbijten en koffie drinken. Met goed weer gaan we misschien nog jeu de pneux spelen...
Neem behalve je mooi weer en je kampeergerei zelf ook bestek, bord, beker/glas en drank mee. Die kunnen wij als club natuurlijk niet verstrekken.
Tot in Zeeland van 4-6 september!
« Laatst bewerkt op: 14-08-2015 08:20 door Quinten »
Dyane: een wereldwonder

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Gisteren hebben Menno en ik de camping bezocht, en het is een mooie nette (boeren) minicamping, waar wij het vast en zeker goed gaan treffen.

Om alvast een begin te maken (onderweg) naar dit kampeer evenement toe; ja, de locatie Koudekerke ligt dieper in Zeeland, op het eiland Walcheren wel te verstaan.
Dus kom je via Brabant aangereden, dan blijf je de A58 volgen richting Vlissingen, totdat de snelweg op houd en over gaat in een provinciale weg.
Hier staat het dorp Koudekerke reeds aangegeven op de borden.



Daarna; bij de stoplichten gaat u rechtdoor: N288 richting Koudekerke-Zoutelande.
Na 2 km rechtsaf op de rotonde richting Koudekerke-Zoutelande (N288).
Blijf rechtdoor rijden richting Zoutelande-Westkapelle en bij de 4e rotonde gaat u rechtsaf de Braamweg in.
Vanaf hier ziet u de borden van minicamping 't Hommeltje.
Einde Braamweg rechtsaf, na ca. 150 meter ziet u aan uw linkerzijde onze minicamping.





Wij zullen de welbekende gele Dyane richting aanwijs bordjes plaatsen aan de ingang van de camping, om jullie naar het juiste 'veld' te loodsen.

Een aanvulling over de toertocht; daarvan hebben we gisteren het eerste traject 'getest', en dit ziet er goed uit.
Vooral het 1e stuk langs het Veerse meer, en daarna de bezichtiging & lunch in Veere is erg toeristisch en mooi.
Meer up-dates zullen volgen, dus houd het in de gaten.  8)

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Ik heb gisteren de route geheel gereden met de Aca, en het is een mooie rit, al zeg ik het zelf.
De route leid ons vanaf de camping via –Veere –Middelburg –Arnemuiden –Wolphaartsdijk –Lewedorp–Ritthem en als laatste over de Boulevard van Vlissingen langs het standbeeld van Michael de Ruyter en terug naar de camping, in totaal +- 89Km, wat 3:45 uur puur rij-plezier is.

We beginnen de rit om 11 uur, en na 4Km is er al een benzine station, zodat iedere Aca & Dyane vol zit en we niet onnodig op elkaar moeten wachten, mocht dit wenselijk zijn.
We rijden het eerste traject vooral door de ‘fruit polders’ van Zeeland, waar je genoeg fruit kan kopen, direct vers vanaf het land. Net voor het dorp Veere krijg je al een zeer fraai beeld te zien van de watersport recreatie, van het Veerse Meer.
Na 17Km komen we daar aan, in het schitterende historische en super toeristische Veere zelf, waar we +- 1 uur pauze/lunch tijd hebben.

Vervolgens ontkomen we er niet aan, om een stuk door de stad Middelburg te rijden, omdat we nergens anders “het kanaal” over kunnen steken, echter, ook hier is genoeg te zien. Vind je de route te lang, of wil je terug naar de camping? Vanaf hier is een route direct terug naar de camping beschikbaar.

We verlaten de stad Middelburg, en rijden via polders en kleine dorpjes terug naar het Veerse Meer, maar niet voordat we het vliegveld van Midden Zeeland gepasseerd zijn. Hierna komen we dichter langs het water, en zullen we (na 47Km) stoppen voor een foto-shoot-sessie van +-15 minuten, om zo onze voitures te vereeuwigen met dit mooie recreatieve stukje Zeeland.

We zetten onze weg voort, terug naar het zuiden, via wederom, polderwegen. Hier zal je veelal de akkerbouw zien, waar voornamelijk aardappelen en uien worden geteeld. Ook die zijn hier volop te koop bij ‘de boer’. 10Km verder komen we aan in Lewedorp, waar we een pitstop zullen houden bij “Cafe / Pension De Goede Verwachting”.

Kort na het verlaten van deze locatie, kan je er na 59Km, wederom voor kiezen om terug te rijden naar de camping. Doe je dit niet, staat er een heus oud verhard karrenspoor op de route, waar de vering en het overhellen van je Aca en Dyane getest zal worden. (omzeilen van dit pad kan, geef dit op voorhand aan aub). De rit leid verder door de polders, waarbij we meer richting de haven van Vlissingen rijden. Na 72Km kan je nogmaals een korte route ‘naar huis’ nemen.

Het 1-na laatste traject gaat eerst door het dorp Oost-Souburg, om via de havens en het industrie gebied van Vlissingen, de stad te doorkruisen, op weg naar de boulevard. Deze schitterende boulevard is in de loop van de jaren verfraaid, en persoonlijk vind ik het zeer geslaagd, omdat hier in 1 oog opslag alles bij elkaar komt; terrasjes, het strand, de zee, de grote schepen die er vlak langs varen, veel toeristische attracties, historische gebouwen, standbeelden, vergezichten, noem het maar op. Met als klapstuk, het ‘ronden’  van de kop van de oude haven, waar we het standbeeld van Kapitein Michael de Ruyter begroeten.

Ik begrijp dat het misschien een beetje tegen de regels in is; drukke steden met stoplichten, veel verkeer en vooral heel veel fietsers, maar met een goede route beschrijving hoop ik dat een ieder zijn weg veilig zal vinden, mochten we elkaar uit het oog verliezen.

Vervolgens, tja, ook dan moeten we weer de stad verlaten, en is het opletten en voorzichtig rijden. Gelukkig is het laatste stukje weer wel even door de polder, om te acclimatiseren, voordat we dwars door ‘ons’ dorpje Koudekerke  heen rijden, en terug op de camping arriveren. Dan hebben we nog een kleine verkoop mogelijkheid van onze clubshop artikelen, voordat de BBQ word aangestoken.

Aan het begin van het dorp, is een EMTE supermarkt gevestigd, op nog geen kilometer afstand van de camping. Dus mocht je nog wat nodig hebben, kan je op zaterdag van 8 tot 18:00 uur nog boodschappen doen. Bijvoorbeeld drank oid. Want de barbecue, het vlees, de borden met bestek, word allemaal voor jullie geregeld. Ook het ontbijt op zondag morgen is verzorgd door ons.

Dus wij hopen dat jullie de rit naar Koudekerke in Zeeland gaan maken, en we er zo met z’n allen, een heel leuk gezellig weekend gaan beleven.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Nog wat foto's voor een eerste indruk.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
De volgende update en wel 'live' vanaf de camping. (Mede dankzij Wi-Fi).
Vanmorgen ben ik al vertrokken nadat de ergste regen was over getrokken,  maar eenmaal op de camping bleek dat de Zeeuwse klei al het water nog niet heeft kunnen verwerken.
  Helaas. Want hierdoor is het bijna onmogelijk om met onze voiture het grasveld op of af te komen. Een laatst vertekkende kampeerder kon dus ook niet zelfstandig vanaf 'ons veldje' weg komen met slechts een vouwwagen. Maar met wat duw en trek werk en wat jutte zakken van de boer, ging het net.

Hierdoor, en met nog meer nattigheid in het vooruitzicht,  willen wij (en vooral de camping baas), liever niet dat er onnodig heen en weer gereden word.
Indien je in je Aca of Diane slaapt is het niet andera uiteraard.
Dus MOETEN de voiture's op de parkeer plaats gezet worden.
Het is hierdoor ook verstandig om waterdichte schoenen of laarzen en paraplu mee te nemen.

Dit is mijn inziens geen probleem, want de klein schalige camping is gemakkelijk te belopen. Oja, omdat we  bijna de enige zijn, hebben we 2 toiletten,  1 urinoir,  3 afgesloten was hokjes en 2 douches voor onszelf. Met nog 2 afwas mogelijkheden,  vuilnis bakken, stroom 6ampere, en dus Wi-Fi.
Er zijn ook fietsen te huur, en  naast de supermarkt is er ook een bakker, een friettent,  een pension/cafe/restaurant en ik zag wat terrasjes rond hef gezellige kerkplein.

En om jullie ook een beeld te geven, hier wat foto's.
Hopenlijk tot snel.
Groetjes vanaf camping 't Hommeltje.

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Ziet er goed uit. Jammer van de regen. In Amsterdam hadden we zon en heerlijk warm! Ik zal al mijn regenspullen meenemen en dikke truien... :o
O ja en ik heb voor aanstaande zaterdagochtend vast en zeker heerlijke Zeeuwse bolussen voor bij de koffie!
Dyane: een wereldwonder

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Minicamping 't Hommeltje
Breeweg 5
4371 SB Koudekerke
Tel.: 0118-551691
Fax: 0118-551438
06-52156920
E-mail: info@minicampinghethommeltje.nl
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Bedankt voor de adres memo Jeroen.
Altijd handig, maar Koudekerke staat al vroegtijdig op de (grote) borden aan gegeven, en  " camping 't Hommeltje" staat daarna op kleinere, smal en langwerpige   bordjes.

Zodra het droog word (over een uurtje volgens de radar) plaats ik de gele Dyane bordjes bij de  ingang en nog enkele meer om  jullie naar 'ons veld' te loodsen.
En als het weer een beetje mee zit, zetten we ook de partytent op. Dan  kunnen we jullie zeker en vast, droog ontvangen met een  bakje koffie of thee.

Tot  snel!

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Whooo hoo!! #zin in!

Ik neem een hitte kanon (-netje) mee dus die party tent stoken we gewoon lekker warm  8)

Tot morgen!
Dyane: Godin van de A-types (JV)

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Of in de fik als je niet oppast. Maar inderdaad ik heb er ook zin in!????


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dyane: een wereldwonder

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Als dat gebeurt hebben we gelukkig nog een schuur om naar uit te wijken!  ;D
Dyane: Godin van de A-types (JV)

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
En regen om te blussen...????


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dyane: een wereldwonder

Offline mark

  • DVN bestuur
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 33
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Goirle
Wij hebben er ook zin in!!! Het weer valt volgens de laatste voorspellingen wel mee. Ik en Idris komen morgenavond, Minke en Merijn komen zaterochtend. Tot morgen!!    ;)

Offline Acatoon

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 187
  • Aca rijden, a way of life.
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: gouda
  • 6. Provincie: zuidholland
Ik neem gewoon een klein 500 watt
straalkacheltje mee en een verlengsnoer
van 20 meter. Ik stook mijn Aca lekker
warm ´s nachts. Ik kom vrijdagmiddag
halverwege ofzo.