Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: "De Gele" stelt zich voor  (gelezen 6792 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Henk01

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: nvt
  • 6. Provincie: nvt
"De Gele" stelt zich voor
« Gepost op: 09-12-2017 15:50 »
Drie jaar geleden ben ik verhuisd van het Westen naar het Oosten. Mijn nieuwe baas wilde mij de mogelijkheid geven om mij te bewijzen (en zich zelf misschien ook wel)  ;)
Wie ben ik: geboren in 1986, geel van kleur, drie oppassers gehad (eigenaren noem ik ze niet, mochten ze willen! Niemand bezit mij!), nu mag ik vertoeven in het bijzijn van mijn vierde oppasser.
Ik zie er niet zo heel patent uit, hoewel ik onderin (het motordeel) nog wel wat kan laten horen: ben een beetje stoffig en mijn glimmende gele kleur is plaatselijk veranderd in roestbruin. Ook niet verkeerd, is mijn mening, maar 'hij' denkt daar anders over.
Nu, eindelijk na 3 jaar, mag ik onder het afdakje vandaan en een knutselhok in. Spannend hoor! Van de zenuwen heb ik al een bruin plasje gedaan (of mijn territorium vastgesteld).
Als ik het goed gehoord heb, 'hij' praat niet zo duidelijk, mompelt een beetje binnensmonds, wordt ik weer wat toonbaarder gemaakt. Ik hoop dat ik geen etalagepop ga worden, ik hou wel van een beetje stof en zand. Iedereen mag zien dat ik een Acadiane (met een hoofdletter) ben die geboren is als een harde werker en nu vaak van zijn pensioen mag genieten maar er af en toe ook uit mag (net als 'hij').
Graag hou ik jullie van alles op de hoogte.


« Laatst bewerkt op: 09-12-2017 15:55 door Henk01 »

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Re: "De Gele" stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 09-12-2017 16:05 »
Hallo Henk,
Welkom in de club.
Zo te zien ga je aan een zeer uitdagende klus beginnen.Is echter wel zeer leuk om te doen.
Zou natuurlijk schitterend en leerzaam zijn als je ons via de website op de hoogte houdt van de vooruitgang.
In ieder geval veel plezier met het opknappen van de Aca.
Groet
Jo

Roel van de Wal

  • Gast
Re: "De Gele" stelt zich voor
« Reactie #2 Gepost op: 10-12-2017 13:57 »
Nou, gast, veel plezier er mee. Geniet er maar van. Ik weet wat voor een klus het is, soms springen de tranen in je ogen, maar dat moet je er maar voor over hebben. Wat is het kenteken van deze auto?

Groet, Roel

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: "De Gele" stelt zich voor
« Reactie #3 Gepost op: 10-12-2017 15:25 »
Beste Gele Aca,
Van harte welkom in onze club! je bent nu nog een beetje scruffy, roestig en viezig, maar je baasje zal vast goed voor je gaan zorgen! Ze maar tegen je baasje dat hij vooral moet kijken op de volgende link in ons forum. Marcel heeft eigenlijk een volledige cursus Acareparatie op het forum gezet! https://www.dyane.nl/index.php?topic=54.msg5059;topicseen#new

Wist je overigens dat jouw model volgend jaar 40 jaar bestaat? Je kunt je baasje ook vragen of hij zich wil opgeven bij info@dyane.nl om te helpen om een mooi jubileumfeest te organiseren voor jullie mooie ras-werkpaardjes!

Nou Gele: hopelijk ben je gauwe weer bijgewerkt, bijgelast en ontroest en tuf je straks heerlijk over de Hollandse wegen.
 
Dyane: een wereldwonder

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: "De Gele" stelt zich voor
« Reactie #4 Gepost op: 11-12-2017 00:00 »
Hoi Gele Acadiane, welkom in ons midden!

Ik hoop dat je een goede opknapbeurt krijgt zodat je weer veilig over de weg kan.

Wellicht tot ziens op het 40 jaar Acadiane-feest volgend jaar!
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: "De Gele" stelt zich voor
« Reactie #5 Gepost op: 11-12-2017 12:05 »
Welkom AC077 Jaune Citroën. En welkom Henk.

Wat leuk dat je baasje je nog van een mooi pensioen wil laten genieten, in plaats van jou in een 'gesloten' bejaarde huis te stoppen.
Geniet lekker van je make-over, laat je goed verwennen, en heel veel succes er mee.
Ook aan het baasje Henk; goed bezig en veel succes. Mocht je vragen hebben, hopen we dat we ze kunnen beantwoorden, qua techniek of voor het moraal, maakt niet uit. Sterkte.

Groeten van AC088 Blanc Meije en zijn baasje Marcel.

Offline Nico

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 71
  • Dyane, plaisir toujours
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Zevenaar
  • 6. Provincie: Gelderland
Re: "De Gele" stelt zich voor
« Reactie #6 Gepost op: 15-12-2017 14:56 »
Ja Gele, van harte welkom. Ik zie in de berichten hierboven dat er steeds gesproken wordt van "je baasje"  maar die mannen hebben je intro niet goed gelezen. Wij hebben geen eigenaar en (dus) ook geen bazen of baasjes. Jij heeft aan een oppasser te hebben, ik spreek nog liever van partner.
WE spreken elkaar vast op een van de komende magazijndagen. Groet en sterkte bij je herstel, VG600K

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: "De Gele" stelt zich voor
« Reactie #7 Gepost op: 15-12-2017 15:18 »
Haha, ik lees het nog een keer: ‘ mijn nieuwe baas’ en inderdaad vervolgens ‘eigenaar’. Ik was aangeslagen op ‘baas’. Toevallig ben ik baas over mijn dame Dyane omdat ze anders consequent 130 wil rijden en ik wil haar (en eigen portemonnee) voor schade behoeden!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dyane: een wereldwonder