Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Dyane 98-ME-30  (gelezen 4361 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Koen

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 4
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Sommelsdijk
  • 6. Provincie: Zuid-Holland
Dyane 98-ME-30
« Gepost op: 19-08-2015 12:30 »
Tot mijn 5e jaar hebben mijn ouders altijd 2cv gereden. Blijkbaar is daar toch wat van blijven hangen, want ik ben altijd gefascineerd gebleven door citroëns. Aangezien mijn vrouw de citroënminiaturen (je moet toch wat...) zat werd, moest het er toch maar eens van komen...

Na een uitgebreide zoektocht (waarbij we er helaas achter zijn gekomen dat niet iedere 2CV-"liefhebber" even eerlijk is over de auto die hij aanbiedt!) hadden we de moed aardig opgegeven. Blijkbaar was er binnen ons budget niet een mooie opknapper te vinden.

Totdat er op een dag een kennis op de stoep stond met de mededeling dat er in de buurt een Dyane in een schuur stond. Ik kreeg meteen de kriebels: een echte schuurvondst? We hebben meteen contact opgenomen, de Dyane bleek niet alleen in een schuur te staan, maar ook nog op een zolder... De bezichtiging was dan ook wat bewerkelijk, maar mijn besluit stond eigenlijk meteen vast, deze wordt van ons!

De Dyane is van 1976, in de kleur Vert Bamboo. Aangezien de auto ongeveer 17 jaar had stilgestaan, moest er wel het e.e.a. aan gebeuren. Zo zaten de voorremmen muurvast. Uiteindelijk moesten voor een goedkeuring ook de remcilinder achter en een wiellager achter vervangen worden.

Inmiddels hebben we er zo'n 1000 kilometer mee gereden. Al met al niet probleemloos, er zijn nogal wat kleine en grote zaken tevoorschijn gekomen. Tot nu toe heb ik alles kunnen oplossen m.b.v. informatie op internet en vraagbaken. Er zit voor de nabije toekomst laswerk aan te komen (voetenbak, wielkast r-a).

Het belangrijkste is dat we er als gezin ontzettend veel plezier aan beleven. Mijn oudste van 5 sleutelt lekker mee, de jongste vindt het rijden helemaal geweldig. Mijn vrouw rijdt er ook graag in, het doet haar denken aan de R5 waar ze hele goede herinneringen aan heeft. Vanwege de financiën pakken we voorlopig vooral de techniek en het interieur aan. Alle panelen hebben wel één of meerdere deuken, dans son jus, zullen we maar denken. Maar mocht er iemand nog plaatwerk hebben staan in AC533 dan hoor ik het graag!




Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 993
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Dyane 98-ME-30
« Reactie #1 Gepost op: 19-08-2015 21:01 »
Beste Koen, een mooi verhaal voor jouw Vert Bamboo! Je bent goed bezig om zo'n schuurvondst rijdend te houden!
Je weet dat we in het magazijn eventueel nieuwe achterwielkasten hebben?
We hebben ook wel carrosserie-onderdelen in Vert Bamboo, maar dan moet je echt zelf even komen kijken of ze beter zijn dan hetgeen op jouw Dyane zit. Sowieso zien we graag jouw Vert Bamboo een keer verschijnen op de tweede zaterdag van de maand in ons magazijn!
Dyane: een wereldwonder