Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Wat voor lampje (wattage) ?  (gelezen 8940 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fred

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Berichten: 121
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Leidschendam
  • 6. Provincie: Zuid Holland
Wat voor lampje (wattage) ?
« Gepost op: 05-10-2009 22:21 »
Hoi allen,

Kan iemand mij vertellen wat voor lampje (wattage) er gebruikt moet worden voor de dashbord (kilometerteller) verlichting. Ik heb een 4 watt lampje maar dat is volgens mij te veel want het plastic van het houdertje is enigszins gesmolten. Zijn die houdertje nog te krijgen in het magazijn? Ik zie ze niet op de lijst staan.

Fred

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Wat voor lampje (wattage) ?
« Reactie #1 Gepost op: 05-10-2009 22:35 »
In het boekje "zelf sleutelen aan uw Citroën 2cv4/Dyane435" staat dat voor de dashboardverlichting 2W gebruikt dient te worden.
Ik weet niet of dat puur voor de verlichting bedoeld wordt of dat dat ook geld voor de controlelampjes.
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Wat voor lampje (wattage) ?
« Reactie #2 Gepost op: 07-10-2009 19:29 »
Hoi Fred,
De lamphouders zijn nog te krijgen in het magazijn. En 2Watt lijkt me beter, als een 4 watt lamp de zaak doet smelten  ;)

Offline Roel van de Wal

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 115
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Re: Wat voor lampje (wattage) ?
« Reactie #3 Gepost op: 14-07-2021 23:05 »
ik heb de halve hele avond mijn tijd "verdaan" aan het lampje dat het dashboard en metertjes moet verlichten. Wil niet lukken. Even kreeg ik per ongeluk plotseling licht, maar toen ik uitriep: "Yes", viel het weer uit en niet meer aan te krijgen. Alles gedaan, plaatjes die contact moeten maken verbogen en weer terug gebogen, stroomsterkte gemeten, - merkwaardiger wijze maar 11 volt - , nieuwe accu geplaatst, extra draad van + en - gebruikt om te proberen het licht te zien, helaas. Kloten met 3 O's. Excuses voor deze taal.
Ik ga nu maar experimenteren ( moeilijk woord ) met een ledlampje, voorlopig even experimenteel ( ook zo'n akelig woord ) aanbrengen en kijken wat het gaat worden. Voordeel is dan dat je wat meer licht laat vallen in het duister op het "dashboard" en geen gevaar hebt van smelten door een te heet gloeilampje.

Ik hou jullie op de hoogte, en o ja, mocht er al een Willie Wortel dit hebben bedacht en uitgevoerd, laat het a.u.b. z.s.m. weten, dat scheelt een hele hoop tijd.

Roel van de Wal.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Wat voor lampje (wattage) ?
« Reactie #4 Gepost op: 15-07-2021 10:25 »
De verlichting (en benzine- + voltmeter) gaan via een platte stekker naar het printplaatje. De 4 koperen verbindingstrips op het printplaatje krijgt je nog wel opgepoetst met schuurpapier oid, om de oxidatie eraf te halen, maar om de 4 stekker-pennen in de platte stekker schoon te krijgen, is lastiger. Maar met een dubbelgevouwen schuurpapiertje of een sleutelvijl lukt het wel. Daarna inspuiten met contactspray!!!
S6

Offline Roel van de Wal

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 115
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Re: Wat voor lampje (wattage) ?
« Reactie #5 Gepost op: 15-07-2021 11:40 »
Dank Marcel voor je bericht. Ik ga dat eerst proberen en hoop dat het lukt. Ik laat het weten.

Offline Roel van de Wal

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 115
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Re: Wat voor lampje (wattage) ?
« Reactie #6 Gepost op: 15-07-2021 21:46 »
Helaas, het lukt niet. Stekker schoongemaakt/geschuurd en contactspray. Nu wel 12,5 volt op de koperen contacten voor het lampje, maar licht? Geen druppel. Ik heb nu de unit "geleend" van mijn Dyane, die komt in september aan de beurt.
Ik denk dat ik beter een andere unit kan kopen, hebben we nog een goede en mooie in het magazijn? Prijs? Nu komt er eerst de vakantie aan en heb mijn echtgenote beloofd dan niet ook maar één stap in de garage te zetten - twee of meer zal dan ook wel niet mogen - dus het heeft even tijd.