Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: 3, 4 en 5 juni 2017:50 jaar Dyane in Epernay: Deuch'Dyane Motor Club  (gelezen 5154 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Roel maakte ons erop attent dat er in het weekend van 3, 4 en 5 juni aanstaande in Epernay een weekend is (Sainte Dyane) dat mede in teken staat van 50 jaar Dyane, georganiseerd door Dyane Club Reims. Roel vraagt zich af of het leuk is om daar ook met een ploegje heen te gaan? (Circa 400km rijden, kan net, voor een weekend). Als je daar interesse voor hebt, geef je dan op op dit forum of direct bij Roel. Roel is daarvoor dan de contactpersoon. Dit is een (heel leuk!!) initiatief van Roel, dus meld je aan bij Roel!
Voor de duidelijkheid: de Dyane Vereniging organiseert dit niet, maar staat natuurlijk wel degelijk achter zo'n initiatief vanuit onze leden!
Dyane: een wereldwonder

Offline Roel

  • 18-DD-53
  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
  • Mooi rood is niet lelijk
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Hey Quinten,

Ik zie, het bericht is meer dan 300x gelezen, maar reacties zie ik niet. Aaach, nou moet ik alleen...

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
in m'n Eendje (Dyaantje )??

Offline Acatoon

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 187
  • Aca rijden, a way of life.
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: gouda
  • 6. Provincie: zuidholland
Ik had er wel heen gewild maar zoals zo vaak komt
er weer wat tussen. Dat ´wat´ heet sleepboot en ze zorgt
ervoor dat ik altijd wat te doen heb. Roest ontstaat vrij
spontaan en dan moet je weer je weet wel, bikken enzo.
Mijn auto is in ieder geval weer klaar voor het komende
seizoen, een paar evenementen toch wel met name ons
eigen clubweekend en ook het grenstreffen. Volgende week
ben ik zeker weer in het magazijn.

Toon

Offline Roel

  • 18-DD-53
  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
  • Mooi rood is niet lelijk
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Dankjulliewel! En ik ga inderdaad! Ook al spreek ik maar twintig woorden Frans, dan kan ik gewoon wat bijleren. Gisteren nog als lid geaccepteerd van Club Reims op Facebook, foto'tje erbij, likes gescoord, dus ze kennen me al een beetje. Hopelijk verzuip ik dus niet tussen de mij onbekende Fransen.

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
En hoe was het Roel?

Verzopen of blijven drijven?  ;)
Dyane: Godin van de A-types (JV)

Offline Roel

  • 18-DD-53
  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
  • Mooi rood is niet lelijk
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane

Hoihoi,

Dat was een zeer geslaagd weekend!

Zaterdag om 06:00 m'n bed uit, waarna ik om 14:00 op het terrein arriveerde. Laat het inschrijven maar even zitten, meteen rechtsomkeert om met de tourrit mee te rijden. Dat valt natuurlijk op een gegeven moment op, een Hollander in z'n eentje in z'n Dyane. Een routebeschrijving had ik niet, dus ik ben achter allemaal mensen aangereden die ook met omschrijving allemaal stug verkeerd reden. De laatste paar kilometer achter mensen aangereden, terug naar het meeting-terrein. Na de inschrijving hebben ze me zelfs geholpen met het opzetten van de tent. Bij de borrel kwam ik Hollanders tegen, die Eendjes kwamen spotten, en het centrale-diner heb ik gegeten samen met die groep Fransen waar ik achteraan gereden was. De volgende dag heb ik in Reims de kathedraal en Reims bekeken, op de camping heb ik Filip van Gool en Felix (?) gesproken, zij kwamen hun 95pk Dyane met turbo, intercooling, injectie, rolkooi, en kevlar plaatwerk showen. Ik heb er zelfs ingezeten. Hierna nog de blauwe, witte en rode '67'ers bekeken, en daar stond heel wat publiek omheen. Tja, want die zijn zeldzaam, en de basis van onze wagentjes. Bij de borrel weer die Holanders gezien, en bij het eten op één of andere manier een Hollands gezin gesproken, die met z'n vieren in de Eend aan kwamen. Met de spulletjes van de motorfietsvakantie, fietsvakantie of wandelvakantie, dus alles miniatuur. Om elf uur afscheid genomen: gaan jullie nog naar Portugal? Ja hoor! Okee, dan zien we elkaar daar wel, een rode Dyane met geel dak, en een rode Eend met witte stippen, dat kan niet missen. Bovendien zijn ze DVN-lid, dus dat kan alleen maar goed gaan. Als toetje heb ik op de N51 door België nog een uur lang zeer vermakelijk vriendschappelijk geracet tegen een Belgische witte Eend met spoilers, en daarna toeterend afscheid genomen. Nog even naar Charleroi, tanken, Brussel, Antwerpen, Rotterdam, en toen was ik weer thuis.

Tot de volgende keer,

Roel

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Leuk verslag Roel. Een paar foto's erbij en het kan zo in DVN.
Groet
Jo