Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Citroen Dyane Fabbri 1:24 rood  (gelezen 10966 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vert Jade

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 126
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Enschede
  • 6. Provincie: Overijssel
Citroen Dyane Fabbri 1:24 rood
« Gepost op: 13-10-2009 13:12 »
Op Marktplaats zag ik net een advertentie voor een 1:24 model: https://link.marktplaats.nl/287175986
Ziet er wel netjes uit, en helemaal voor € 15,-  ;)

« Laatst bewerkt op: 10-09-2014 22:08 door Jeroen »
Citroën 2CV6 Charleston, NV-GN-36, rood/zwart, 1986
Citroën C2 1.4 VTR, zwart, 2004
Citroën Berlingo XTR VTI120, beige, 2010

Offline dyanemaniac

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 100
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Fabbri
« Reactie #1 Gepost op: 13-10-2009 14:33 »
ziet er zeker netjes uit alleen ga ik niet groter dan 1:43. daar staat de vensterbank al mee vol. en daar is mn vriendin al niet te blij mee

Offline jeroen-2cv

  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 73
Fabbri
« Reactie #2 Gepost op: 13-10-2009 22:47 »
Even "googlen" leert dat het om een Italiaanse uitgave gaat van modellen behorende bij een autoblad.

"In samenwerking met het Italiaanse tijdschrift Quattroruote (= vier wielen) brengt uitgever Fabbri een serie 1:24 modellen uit, gemaakt in China (zoals 90% van alle diecast tegenwoordig). De opzet is een model samen met een A4-formaat hardcover boekje over de betreffende auto. In Italië is die combi bij boekhandels te koop voor 19,95 per uitgave. In Nederland kun je bij handelaars regelmatig de modellen zonder boekje tegenkomen (vermoedelijk omdat de meerwaarde van een Italiaanstalig boek wat minder lijkt) voor aantrekkelijke prijzen, variërend van 5 tot 15 euro."
Zie https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4152582,4152931.

Afgaaande op de foto's een schitterend model, waarbij als leuk detail de "winterhoes" opvalt !!
De schaal 1 op 24 is redelijk uniek voor een Dyane, maar kost o zo veel schaarse ruimte in de vitrinekast. >:(
Daarom hou ik het liever bij de 1:43 modellen uit Franse Kioskreeks van de 2CV die dit jaar zelfs nog een aantal actiemodellen van Dyane's had.
Helaas zat de Caban er niet tussen, maar wel de Cote d'azur, de Edelweiss, de Nazaré en de Capra.
Ik heb ze afgelopen augustus alle 4 uit Frankrijk over laten komen.
Verder hebben ze in de diverse collecties nog gewone Dyane's en Acadiane's.

Zie ook:
https://www.journaux.fr/liste.php?sousfam=322&collec=1                en dan even naar beneden scrollen.

Laat je niet verleiden door de prijzen, reken op zo'n 10-20 euro verzendkosten naar NL, zelfs voor een paar autootjes.
Ze maken namelijk gebruik van een postpakket, voor een Frans postpakket van minder dan 1 kg kost de verzending naar NL een euro of 10-12. Voor een  postpakket tot 5 kg is dit een kleine 17 euro. In een pakket van 5 kg passen wel zo'n 20 tot 30 modellen.  ;)
Dus om de verzendkosten per autootje laag te houden is het raadzaam om er een heel aantal te bestellen of met een aantal mensen een gezamenlijke bestelling te doen.
Levering is vrij snel, ik had ze woensdagavond besteld en de zaterdag er op had ik ze in huis.....
Ik heb al een aantal malen (met tussenposen van 1 -2 jaar) hier een bestelling gedaan naar alle tevredenheid.
Zelf als er een model bij zit dat beschadigd is wordt het gratis omgeruild, prima service dus !!

Succes !!!

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 18-10-2009 13:35 door jeroen-2cv »

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Citroen Dyane Fabbri 1/24 rood
« Reactie #3 Gepost op: 18-10-2009 13:29 »
Ziet er wel erg leuk uit, die 1:24. Zal wel wat ruimte innemen in de vitrine kast, maar zoals je zegt; een Dyane model is altijd wel zeldzaam. zeker in dat formaat. Sinterklaas komt er bijna weer aan, dus, ff een lief liedje zingen en wie weet wat ik in mijn schoen(tje) vindt...  ;D

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Citroen Dyane Fabbri 1/24 rood
« Reactie #4 Gepost op: 31-10-2009 00:55 »
Vandaag is het modelletje door de aanbieder bij mij thuis gebracht. Super sevice hoor. Het schijnt overigens dat dit maar een eenmalige uitgave is. Dus ze worden niet meer gemaakt. Dus voor iedereen die zo een model wil bemachtigen. Wees er snel bij. Op marktplaats staan er nog een paar te koop. Hier nog wat mooie foto's van het model.

Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)