Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Achteras Acadiane  (gelezen 10324 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Satprakasch

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: 's-Hertogenbosch
  • 6. Provincie: Noord Brabant
Achteras Acadiane
« Gepost op: 24-11-2018 17:18 »
Hallo Acadianofielen,

Als een ras echte Acadianofiel , die ruim 40 jaar deze bestel uitgave rijdt ,en natuurlijk elk boutje en moertje kan plaatsen, alle kwaaltjes kan oplossen, ben ik nu op een erg onbekend terrein terecht gekomen.

Enkele jaren geleden heb ik mijn verslaving verrijkt met een Franse Import uit Avignon.
Deze heeft ruim drie jaar staan wachten totdat ik deze zomer met  een uitgebreid "conservering" proces ben begonnen.

Koets gescheiden van chassis ,nieuwe voetenbak, nieuwe remschijven, nieuwe rubberen hoezen aandrijfassen en ga zo maar door. Ruim twee maanden aan het technische gedeelte gewerkt.

In dit najaar ben ik aan het interieur begonnen en alle wanden "gestoffeerd" ,geluid dempende materialen gebruikt en natuurlijk mijn kastjes over gehuisd van mijn rijdende Acadiane.

Deze Acadiane uit Avignon heeft dus nog een Frans kenteken en is geboren in 1980.  Uit het onderhouds boekje bleek dat er gemiddeld 12 Km per dag werd gereden en dat deze Acadiane vanaf 1996 stil gestaan heeft tot 2014. Vandaar ook dat de benzinetank een grote roestbak was.

Buiten dat er een nieuwe voetenbak geplaatst moest worden , dat immers voor Neven en Nichten uit de Citroen Familie HEEL normaal is, was het Chassis van deze Acadiane onberispelijk, gaaf, schoon, als "nieuw" zou ik bestempelen.

En nu komt dan den hamvraag. Buiten alle waarnemingen van het chassis , wat puntgaaf is volgens mijn waarneming had het linker achterwiel horizontaal een binnenspoor van ongeveer 9 mm naar binnen.

Deze heb ik gemeten zonder koets erop. De tellerstand stond op 71000 KM en kan geen enkele schade terug vinden op het chassis.

Dit wordt volgende zomer mijn vijfde Acadiane, heb al zitten googelen maar geen goed antwoord gevonden. Ligt het aan de draagarm lagers of is dit een ordinaire productie fout.

En is dit überhaupt bezwaarlijk voor het rijgedrag van dit Voiture.

Met Vriendelijke Groeten  Lucas

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Achteras Acadiane
« Reactie #1 Gepost op: 09-12-2018 15:33 »
Hoi Lucas. Ook ik herken het probleem van toe-spoor op het links-achter wiel, doordat die band meer slijtage vertoont op het buitenste loop-vlak van de band.
Dit is ook geconstateerd tijdens een uitlijning controle, echter, aangezien er niets te verstellen is aan de achteras of draagarm, heb ik het zo gelaten, maar verwissel de banden (wielen) wel regelmatig onderling, zodat de slijtage van de banden gelijkmatig is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk